رئیس بانک مرکزی: ساز و کار ایرانی SPV به ثبت رسید

  • ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
  • 6299

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: ساز و کار تجارت و تأمین مالی ایران و اروپا ( STFI )به عنوان نهاد ایرانی متناظر با اینستکس اروپایی به ثبت رسید.
به گزارش بانک مردم به نقل از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: با ثبت این شرکت که در آخرین روز کاری سال جاری انجام شد، انتظار می‌رود این نهاد با همکاری همتای اروپایی خود بتواند در تسهیل تجارت میان ایران و اروپا ایفای نقش نموده و در رفع محدودیت‌های ناشی تحریم‌های آمریکا مؤثر باشد.
همتی افزود: انتظار مردم و فعالان اقتصادی ایران، عملیاتی شدن هر چه سریع‌تر این مکانیزم است و ثبت نهاد متناظر ایرانی گام مهمی است که طرف ایرانی به منظور تسریع در این فرایند برداشته است.
وی تأکید کرد: همانطور که قبلاً تاکید کردم، بانک مرکزی و شبکه بانکی ایران از همه راهکارها برای پاسخگویی به نیازهای شرکت‌ها و فعالان اقتصادی استفاده می‌نمایند و ساز و کار مالی ایران و اروپا صرفاً یکی از آنهاست.
رئیس کل بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد که در سال آینده شاهد ایفای نقش مثبت و مؤثر این مکانیزم باشیم.
لازم به ذکر است نهاد متناظر ایرانی، با سرمایه اولیه یک میلیارد ریال ثبت شده است و به تناسب حجم فعالیت‌های آن منابع مالی لازم در اختیار آن خواهد گرفت.

ثبت دیدگاه

ثبت