رییس کمیسیون عمران مجلس تشریح کرد؛ بانک ها چگونه می‌تواند به رونق مسکن کمک کنند؟

  • ۲ فروردین ۱۳۹۸
  • 4699

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید بانک‌ها را برای تقویت و رونق گرفتن بازار مسکن به میدان بیاورد.
به گزارش بانک مردم به نقل از ایبِنا، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن در سال ۹۸، گفت: به نظر من وضعیت بازار مسکن در سال جاری به عملکرد و سیاست‌گذاری وزارتخانه بستگی دارد، از این رو اگر برای بخش های مختلف مسکن از جمله بافت های فرسوده، افزایش نرخ تسهیلات و واگذاری زمین های رایگان فکری شود، می توان در سال ۹۸ شاهد رونق بازار مسکن بود.
۳۰ درصد اقتصاد کشور تحت تأثیر بازار مسکن است
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ۳۰ درصد اقتصاد کشور تحت تأثیر بازار مسکن است، ادامه داد: با توجه به اهمیت بازار مسکن، برنامه ریزی ها باید در جهت هدایت سرمایه به سمت بازار مسکن صورت گیرد، از این رو اگر به درستی هدف گذاری و برنامه ریزی انجام شود می توان در جهت تقویت اقتصاد کشور حرکت کرد.
وی گفت: چشم انداز بازار مسکن بستگی به عملکرد دستگاه‌های اجرایی دارد، از این رو اولویت اصلی دولت و مجلس باید هدایت نقدینگی به سمت تولید باشد، در غیر این صورت با رها شدن نقدینگی، اقتصاد دچار تلاطمات و نابه‌سامانی خواهد شد.
افزایش تولید مسکن؛ شرط بهبود وضعیت بازار مسکن
رضایی کوچی تصریح کرد: وضعیت بازار مسکن در سال ۹۸ مشروط به چندین عامل است، از این رو اگر در این سال، زمینه تولید مسکن فراهم شود، قطعا شاهد ثبات در نرخ بازار مسکن خواهیم بود، در غیر این صورت، باید بار دیگر شاهد تشدید رکود تورمی و افزایش قیمت ها باشیم.
رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من دولت باید بانک‌ها را برای تقویت و رونق گرفتن بازار مسکن به میدان بیاورد، به طور حتم با ورود بانک ها می توان آینده خوبی را برای بازار مسکن متصور بود.

ثبت دیدگاه

ثبت