سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس: نادیده گرفتن تولید در پی توسعه بانک‌ها

  • ۲ فروردین ۱۳۹۸
  • 4057

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم:سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات کشور توسعه بی‌رویه موسسات مالی و اعتباری و بانک‌های خصوصی است چراکه توسعه بانک‌ها باعث بی توجهی به تولید شده است.
ولی ملکی در مناظره خانه ملت با موضوع افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی

به گزارش بانک مردم به نقل از خانه ملت؛ ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع زائران حرم رضوی در خصوص توسعه بی رویه بانک‌ها، گفت: افزایش تولیدات داخلی به حمایت همه جانبه نیاز دارد از سوی دیگر باید تسهیلات مناسبی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد تا این افراد بتوانند با اشتغالزایی زمینه بهبود معیشت زندگی مردم را فراهم کنند.

تحقق رونق اقتصادی در گرو حمایت از صنایع کوچک، بزرگ و متوسط

نماینده مردم مشکین‌شهر با بیان اینکه برای تحقق رونق اقتصادی باید از صنایع کوچک، بزرگ و متوسط به خوبی حمایت شود، افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات کشور توسعه بی‌رویه موسسات مالی و اعتباری و بانک‌های خصوصی است چراکه توسعه بانک‌ها باعث بی توجهی به تولید شده است.

وی اظهار کرد: توسعه بانک‌ها باعث شده سرمایه‌گذار از طریق سپرده گذاری در بانک ها به راحتی ۲۵ درصد سود دریافت کند با این شرایط هیچ فردی به دنبال سرمایه گذاری در صنعت و تولید نیست.

باید تسهیلات مناسبی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد تا این افراد بتوانند با اشتغالزایی زمینه بهبود معیشت زندگی مردم را فراهم کنند

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در دریافت سود مرکب، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشارکت در بانک‌ها به معنای واقعی محقق نمی‌شود در نتیجه بانک‌ها به راحتی می توانند سودمرکب ویا ربا دریافت کنند در این شرایط بازپرداخت برخی وام ها چند برابر می شود، به این معنا که بانک‌ها تسهیلاتی با محاسبه درصد سود وام می دهند و اگر یک قسط عقب بیفتد سود و سود مرکب از این تاخیر می گیرند از این رو میزان بازپرداخت سود چندین برابر مبلغ تسهیلات دریافتی می شود.

ملکی با بیان اینکه برای افزایش تولیدات داخلی باید بستر موردنیاز فراهم شود، ادامه داد: رهبری به واگذاری امور به جوانان و نقش مهم آنها در بهبود فضای اقتصادی کشور تأکید دارند بنابراین باید به این مهم نیز توجه شود.

کشور باید از اقتصاد تک محصولی و توجه به نفت دست بردارد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه توسعه اقتصادی در گرو ممنوعیت واردات کالایی است که داخل تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: کشور باید از اقتصاد تک محصولی و توجه به نفت دست برداشته و به توان داخل و رونق فعالیت واحدهای تولیدی توجه کند.

نباید به کشورهای غربی دل خوش کرد

وی با اشاره به صحبت های رهبری درباره کشورهای غربی، افزود: نباید به کشورهای غربی دل خوش کرد چرا که علی‌رغم اینکه کشورهای اروپایی به ظاهر به اجرای برجام متعهد هستند اما در عمل راه آمریکا را در پیش گرفتند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: علیرغم اینکه عربستان سعودی به دنبال امکانات هسته ای و موشک است اما هیچ یک از کشورهای غربی با این کشور برخورد نمی کنند حکومت سعودی وابسته به آنها است.

ثبت دیدگاه

ثبت