عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: فروش پر سرعت دارایی ها و اموال منجمد بانک ها کلید می خورد

  • ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • 6268

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: واگذاری دارایی های بانک ها بخش مهمی از منابع را آزاد کرده و ظرفیت ارائه تسهیلات را افزایش می دهد که در این راستا باید با بلوکه کردن بخشی از تسهیلات در بانک ها برخورد شود.
قرجه طیار

به گزارش بانک مردم به نقل از خانه ملت، قرجه طیار عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید، گفت:با توجه به شرایط حاکم بر کشور، مقام معظم رهبری با دید وسیع و آینده نگری گسترده امسال را سال رونق تولید نامگذاری کرده اند که وظیفه همه از جمله دولت، مجلس و قوه قضاییه است باید تلاش کنند که به اهداف تعیین شده دست یابیم.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی، افزود: مجلس می تواند با همکاری دولت مشکلات بنگاه های تولیدی در حوزه دریافت تسهیلات و وام ها و همچنین سرمایه در گردش را حل کند.

بانک ها ملزم به فروش دارایی ها و اموال غیرمنقول خود می شوند

وی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی برای ارائه تسهیلات به بنگاه های تولیدی و استمهال وام های آنها طرح های خوبی در نظر دارد، ادامه داد: امسال یکی از برنامه های کمیسیون این است تا برای اینکه بانک ها منابع لازم را برای رونق تولید و ارائه تسهیلات به دست آورند و این منابع را در اختیار بنگاه ها قرار دهند، بانک ها را ملزم به فروش دارایی ها و اموال غیرمنقول خود کند.

طیار با بیان اینکه منابع حاصل از  فروش اموال و دارایی های بانک ها باید در قالب تسهیلات و سرمایه در گردش در اختیار گروه های تولیدی قرار  گیرد، تاکید کرد: واگذاری دارایی های بانک ها بخش مهمی از منابع را آزاد کرده و ظرفیت ارائه تسهیلات را افزایش می دهد که در این راستا نیز باید با بلوکه کردن تسهیلات در بانک ها برخورد شود.

انتقاد از تداوم بنگاه داری بانک ها علیرغم مصوبه قانونی برای کاهش

وی با انتقاد از تداوم بنگاه داری بانک ها علیرغم مصوبه قانونی برای خروج از آن، افزود: بانک ها باید با تشکیل کارگروه‌هایی، اقدامات لازم برای فروش اموال مازاد شرکت‌های زیر مجموعه به صورت عملیاتی انجام دهند و در این زمینه فرآیند اجرای کار را تسریع بخشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر اولویت کشور اشتغالزایی است، باید مشکلات بخش تولید رفع شود که یکی از راهکارهای رفع مشکل، حمایت بانک ها از تولیدکنندگان است.

ثبت دیدگاه

ثبت