حمایت ۶۲ میلیون دلاری بانک‌جهانی از کسب‌وکار زنان در آفریقا

  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • 5953

دلار

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بانک جهانی ۶۲ میلیون دلار اعتبار برای کمک به زنان فعال در کسب و کارهای کوچک در قاره آفریقا اختصاص داد.

به گزارشبانک مردم به نقل از ایبنا، این اعتبار برای حمایت از ۴۰هزار کسب و کار کوچک و متوسط در ۲۱ کشور آفریقایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که بخش عمده‌ای از آن‌ها کم‌درآمد محسوب می‌شوند.

 این حمایت که با پیگیری‌های «ابتکار مالی زنان کارآفرین» انجام گرفته است، به زنان آفریقایی کمک می‌کند با پشتوانه مناسب‌تری کسب‌وکار خود را پیگیری کنند.

ابتکار مالی زنان کارآفرین که در مقر بانک جهانی مستقر است،  پیشتر از برنامه‌ای برای تامین  اعتبار ۱۲۹ میلیون دلاری مشاغل زنان خبر داده بود که حالا با مشخص شدن تخصیص اعتبار به کارآفرینان آفریقایی، اعلام شده است که مابقی این اعتبارات به بانک توسعه آسیایی اختصاص داده می‌شود که برای زنان کم‌درآمد در کشورهای آسیای مرکزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اعتبار ۶۲ میلیون دلاری برای حمایت از مشاغل کوچک و متوسط زنان آفریقایی به کشورهای بوتسوانا، بروندی، چاد، کومور، ساحل عاج، کنگو، اتیوپی، کنیا، مالی، موزامبیک، نیجر، سنگال، نیجریه، سیرالپون، تانزانیا، تونس، اوگاندا، ‌زامبیا و زیمبابوه اختصاص خواهد یافت.

ثبت دیدگاه

ثبت