نیاز دریافت وام ۲میلیارد دلاری اوکراین از صندوق بین‌المللی

  • ۱ خرداد ۱۳۹۸
  • 6869

اوکراین

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: اوکراین برای مدیریت وضعیت اقتصادی خود به یک وام دو میلیارد دلاری جدید از صندوق بین‌المللی پول نیاز دارد.

به گزارش بانک مردم به نقل از ایبنا، موسسه تامین اعتبار بین‌الملل (IIF) برآورد کرده است که نیاز اوکراین برای وام‌های جدید از سوی صندوق بین‌المللی پول، سال آینده به دو میلیارد دلار می‌رسد.

این موسسه افزود: اوکراین احتمالا به برنامه حمایتی جدیدی از سوی صندوق بین‌المللی پول نیاز دارد تا در سال ۲۰۲۰ بتواند شکاف دو میلیارد دلاری تامین اعتبار مورد نیاز خود را برطرف کند.

رییس صندوق بین المللی پول چندی پیش خواستار اصلاحات ساختاری عمیق‌تر در اوکراین بمنظور افزایش استاندارد زندگی مردم و ثبات اقتصاد کلان این کشور شده بود. وی در دیدار خود با نخست وزیر سابق اوکراین در مونیخ خواستار این اصلاحات شد.

صندوق بین المللی پول وام کمکی ۳.۹ میلیارد دلاری را در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی برای حفظ ثبات در اوکراین تصویب کرده بود.

بر پایه این گزارش، لاگارد گفت: نسبت به فوریت اوکراین برای حفظ ثبات اقتصادی کلان خود که بدست آورده، تاکید می‌کنم و باید برای بدست آوردن رشد اقتصادی مستحکم‌تر خود دست به اصلاحات ساختاری عمیق‌تر بزند و استاندارد زندگی مردم خود را با یک شیوه پایدار بهبود ببخشد

ثبت دیدگاه

ثبت