افزایش تورم در نتیجه رهاسازی نقدینگی است

  • ۳ خرداد ۱۳۹۸
  • 4039

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر نقدینگی کنترل شود، تولید افزایش و در نتیجه عرضه کالا بیشتر می شود افزود: در شرایط فعلی هدایت نقدینگی به سمت تولید نتایج مثبت و بهتری خواهد داشت.
به گزارش بانک مرذم، محمود بهمنی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خانه ملت در خصوص میزان چاپ اسکناس و تاثیر آن در نقدینگی موجود در کشور گفت: اگر چاپ اسکناس بی رویه باشد قطعاً نقدینگی را بالا می برد و بالا رفتن نقدینگی موجب افزایش قیمت‌ها می شود.

وی افزود: نقدینگی باید کنترل و نظارت شده باشد، نقدینگی موجود در جامعه به حد بالایی رسیده است و زمانی که کنترل و نظارتی وجود نداشته باشد و این مقدار از نقدینگی به سمت تولید نرود سبب عدم رونق تولید و افزایش تورم می شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر نقدینگی کنترل شود، تولید افزایش و در نتیجه عرضه کالا بیشتر می شود ولی در غیر این نقدینگی به سمت سفته‌بازی ارز و طلا خودرو رفته و از حالت عادی خارج می شود.

هدایت نقدینگی به سمت تولید الزامی است

بهمنی تصریح کرد: آثار نقدینگی متفاوت است، اگر نقدینگی به سمت تولید هدایت شود شاید در کوتاه مدت آثار منفی بر جای بگذارد ولی پس از مدتی جبران خواهد کرد پس در شرایط فعلی هدایت نقدینگی به سمت تولید نتایج مثبت و بهتری خواهد داشت.

افزایش تورم در نتیجه رهاسازی نقدینگی است

اگر نقدینگی را بدون هدف رها کنیم موجب افزایش هزینه‌های جاری می شود و در نتیجه تورم را به دنبال خواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر نقدینگی را بدون هدف رها کنیم موجب افزایش هزینه‌های جاری می شود و در نتیجه تورم را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت باید از ابزار نظارتی و کنترل خود استفاده کرده و با بررسی اینکه نقدینگی در چه زمینه هایی وجود دارد تا به هزینه‌های جاری تأثیر نگذارد ورود کند و مجلس نیز باید قانون خوب تصویب کند و از ابزار نظارتی خود در مباحث کلان جامعه بهره گیرد.

ثبت دیدگاه

ثبت