مسدود کردن کارتهای بانکی مفقودی و سرقتی از طریق تلفن گویا و اینترنت/توصیه‌های که باید جدی گرفته شود

  • ۶ خرداد ۱۳۹۸
  • 2176

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: در برخی مواقع برای ما پیش می‌آید که کارت عابر بانکمان را گم‌می‌کنیم یا کارتمان به سرقتمی‌رود. آیا می‌دانید بهترین اقدام در این مواقع چیست و چطور می‌شود کارت خود را با کمترین اتلاف وقت بسوزانیم؟
به گزارش بانک مردم، گم‌کردن کارت بانکی یا سرقت آن برای بسیاری از ما پیش آمده که در این مواقع اصولا ما به بانک مرجع مراجعه می‌کنیم و کارت قبلی را سوزانده و کارت جدید می‌گیریم، اما در ایام تعطیلات یا ساعات تعطیلی بانک‌ها چه اقدامی باید انجام دهیم. درصورت سرقت و گم‌کردن کارت‌های بانکی در ایام تعطیل یا ساعات تعطیلی بانک‌ها برای جلوگیری از سوءاستفاده‌کردن از آن‌ها بدون مراجعه به بانک عامل آن را سریع به طریق زیر بسوزانید.
مرحله اول: سریع به طرف نخستین عابر بانک بروید، لازم نیست این دستگاه خودپرداز منطبق با بانک مرجع کارت شما باشد.مرحله دوم: دکمه ثبت را بزنید.مرحله سوم: گزینه مسدودکردن کارت را انتخاب و فشار دهید.مرحله چهارم: شماره کارت خود را وارد کنید.در مرحله پنجم: رمز کارت خودتان را وارد کنید.بدین صورت می‌توانید بدون در دست داشتن کارت، کارت به سرقت رفته یا مفقودی‌تان را مسدود کنید.مسدود کردن از طریق تلفن گویاهمچنین شما می‌توانید هنگامی که کارتتان به سرقت رفت یا مفقود شد، با تلفن گویای بانک مربوطه تماس بگیرید و با کارشناس یا اپراتور مربوطه صحبت کنید و با پاسخ به سوالات او مانند شماره کارت یا مشخصات هویتی و رمز کارت، کارت خود را مسدود کنید.مسدود کردن کارت بانکی از طریق اینترنت بانکمسدودسازی کارت مفقودشده و مسروقه از طریق اینترنت بانک و نرم‌افزار موبایل بانک نیز امکان‌پذیر است. بسیاری از بانک‌ها گزینه مسدودسازی و غیرفعال کردن کارت‌های بانکی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و تنها لازم است هموطنان شماره کارت و رمز عبور خود را حفظ باشند، تا بتوانند کارت بانکی مفقودشده خود را بدون در دست داشتن کارت مسدود کنند.توصیه‌های ایمنی درباره کارت‌های بانکیرمز عبور را شخصا وارد کنید تا از دست کلاهبرداران در امان باشید.کارت و رمز عابربانک را در اختیار دیگران قرار ندهید و اگر لازم است با کشیدن کارت بانکی وسیله‌ای را تهیه کنید، بهتر است این کار را خودتان انجام دهید. از نگهداری رمز عبور در کنار کارت اجتناب کنید. هنگام برداشت وجه مواظب باشید فردی رمز شما را نبیند. برگ رسیدتان را در همان محل رها نکنید و آن را از بین ببرید. هرچند وقت یکبار کلمه عبور کارت‌های عابربانک را تغییر دهید.

ثبت دیدگاه

ثبت