ریخته‌گران چگونه به بانک سرمایه نفوذ و پول‌ها را خارج کرد؟/ قهرمانی: با کسانی که تفنگ به کمر به بانک سرمایه می‌آمدند برخورد جدی می‌شود

  • ۲ تیر ۱۳۹۸
  • 6346

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: نماینده دادستان ضمن تشریح چگونگی نفوذ ریخته‌گران به بانک سرمایه، گفت: با کسانی که تفنگ به کمر به بانک می‌آمدند برخورد جدی صورت خواهد گرفت.به گزارش بانک مردم، تسنیم نوشت:رسول قهرمانی در ادامه محاکمه محمدعلی هادی، یکی دیگر از متهمان پرونده بانک سرمایه اظهار کرد: در تاریخ هشتم اردیبهشت مصوبه‌ای را می‌گذرانند که به نظر می‌رسد آقای خانی در حال زمینه سازی بابت پولی بوده که نهایتا به جیب ریختهگران می‌رود. آقای هادی و خادم امضا نمی‌کنند. اما نامه‌ای جعل و امضای همه آقایان ثبت می‌شود. در ادامه مصوبه‌ای از هیئت مدیره گرفتند که سایه گستر با ریخته گران قرارداد ببندد و ریخته‌گران بانک را به راحتی می‌مکد.

وی در ادامه خطاب به متهم هادی اظهار کرد: من حقیقت گویی شما را تصدیق کردم اما دو ایراد اساسی در کار شما وجود دارد که شما باتوجه به نبود تخصص بانکی مسولیت پذیرفتید و مصوبه ای که شما امضا کردید مصوبه‌ای نامعقول و کلی است در حالی که باید جزئی باشد و با این کار زمینه نفوذ ریخته گران پیش آمده است و پول را خارج کرده‌اند.قهرمانی گفت: درمورد آقایانی که آقای هادی اسم می‌آورند حتما پیگیری های لازم انجام خواهد شد و با کسانی که تفنگ به کمر به بانک می‌آمدند برخورد جدی صورت خواهد گرفت.متهم هادی در این بخش از جلسه دادگاه اظهار کرد: بنده بانکی نبودم و این موضوع درست است اما این ایراد به من و بانک مرکزی مشترکا وارد است من چون دلسوز بودم این ضمانت نامه‌ها را به نتیجه رساندم. آیت‌الله شاهرودی جلسه‌ای با نهادهای نظارتی داشتند که در آن فرمودند کاری نکنید که همه محافظه کار باشند. می‌خواهم بگویم بین کسی که حداکثر تلاش خود را برای منافع بانک می‌کند و با کسی که برایش اهمیتی ندارد فرق وجود دارد. من ۵۲ سال است که برای نظام اسلامی کار می‌کنم.وی در ادامه خطاب به نماینده دادستان گفت: ای کاش ۲، ۳ سال موبایل و حساب‌های بانکی من و همسرم را چک می‌کردید. بنده روزی نیست که به بیمار، زندانی یا گرفتار کمک نکنم. همین پریروز یکی به من زنگ زد و گفت سرطان دارد و باید پای وی را قطع کنند، اگر شما تلگرام و واتساپ و حساب‌های مرا چک کنید متوجه می‌شوید که من نمی‌توانم عاملا و عامدا اقدامی انجام داده باشم و حداکثر تلاش خود را برای بانک به کار گرفتم.متهم هادی بیان کرد: من ۶۰۰ میلیارد تومان توقف گرفتم و از شکات حمایت کردم. من منکر این نیستم که خطا نکردیم. قطعا ممکن است خطا کرده باشیم اما اخلال در نظام اقتصادی برای ما جای تعجب دارد.

ثبت دیدگاه

ثبت