خزانه‌دار اتاق بازرگانی استان اصفهان: بانک‌ها به حرف خدا هم توجه نمی‌کنند

  • ۵ تیر ۱۳۹۸
  • 1297

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: خزانه‌دار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان گفت:در شورای گفت‌وگوی استانداری تأکید کردم که بانک‌ها حرف خدا را هم گوش نمی‌دهند، بقیه که جای خود را دارند.

رنجبران: بانک‌ها به حرف خدا هم توجه نمی‌کنند

به گزارش بانک مردم به نقل از فارس، سید رسول رنجبران اظهار کرد: در شورای گفت‌وگوی استانداری تأکید کردم که بانک‌ها حرف خدا را هم گوش نمی‌دهند، بقیه که جای خود را دارند.

خزانه‌دار اتاق بازرگانی استان اصفهان ادامه داد: نرخ سودی که بانک‌ها می‌گیرند متفاوت از عددی است که به مشتری اعلام می‌کنند، طبق محاسبات انجام شده وام با سود نامی ۱۳ درصد بین ۱۸ تا ۲۸ درصد برای بانک‌ها سودآوری دارد.

وی با اشاره به استمهال وام‌ها از سوی بانک بیان کرد: نیز به همین ترتیب است، استمهال باید بدون دریافت سود بیشتر باشد اما در عمل چنین اتفاقی نمی‌افتد، مسؤولان مالی بنگاه‌های اقتصادی بارها محاسبات دریافت سود بیشتر را ارائه کرده‌اند و بانک‌ها به انجام چنین کاری اقرار می‌کنند اما تغییری حاصل نمی‌شود.

رنجبران خاطرنشان کرد: بانک‌ها تا جایی پیش رفته‌اند که علاوه بر اسناد ملکی از اعضای هیأت مدیره شرکت‌ها به عنوان ضامن و به صورت شخصی تعهد می‌گیرند و از آن بدتر این‌که از سهام‌داران شرکت که در هیأت مدیره نیز حضور ندارد ضمانت می‌گیرند، هیچ قانونی در هیچ کشوری وجود ندارد که سهامدار را ملزم به ارائه ضمانت کند.

ثبت دیدگاه

ثبت