فاصله نرخ خرید یورو در سامانه نیما و ‌سنا کاهش یافت

  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
  • 4323

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم : اختلاف درصد میانگین خرید یورو در سامانه‌های سنا و نیما از ۱۶.۲ درصد در ۱۹ تیرماه به ۵.۷ درصد در ۱۹ مرداد امسال کاهش یافت.به گزارش بانک مردمبه نقل از ایبِنا، معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به قیمت ارز در فاصله یک ماهه ۱۹ تیرماه تا ۱۹ مردادماه ۱۳۹۸ پرداخته و نوشته است که فاصله نرخ های خرید یورو در سامانه نظارت ارز (سنا) و سامانه نیما به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

میانگین نرخ خرید یورو در بازار نیما (ثانویه) در ۱۹ تیرماه ۱۳هزار و ۲۰۰ تومان که این رقم در ۱۹ مردادماه با ۲۰۰ تومان کاهش به ۱۹ هزار تومان رسیده است. براین اساس میانگین قیمت خرید اسکناس یورو در سامانه سنا در ۱۹ تیرماه ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که در ۱۹ مردادماه به ۱۳هزار و ۳۰۰ تومان کاهش یافته است. از سوی دیگر خرید حواله ارزی یورو نیز که در ۱۹ تیرماه ۱۳هزار و ۱۰۰ تومان بوده، در ۱۹ مردادماه به ۱۲هزار و ۶۰۰ تومان کاهش یافته است.

این ارقام نشان می دهند که نرخ خرید اسکناس یورو در مدت زمان مورد اشاره یک هزار و ۲۰۰ تومان و خرید حواله ارزی یورو نیز ۵۰۰ تومان اُفت را تجربه کرده اند. اختلاف نرخ خرید یورو در سامانه سنا و نیما نیز از ابتدای امسال تا ۱۹ تیرماه ۲٫۱ درصد و از ابتدای امسال تا ۱۹ مرداد ۰٫۷۴ درصد محاسبه شده است. این آمار نشان می دهد که اختلاف درصد خرید یورو در سامانه سنا و نیما از ۱۶٫۲ درصد در ۱۹ تیرماه به ۵٫۷ درصد در ۱۹ مردادماه کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، میانگین خرید اسکناس دلار در سامانه سنا در روز ۱۹ تیرماه ۱۲هزار و ۷۰۰ تومان بوده که با ۹۰۰ تومان کاهش به ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان در روز ۱۹ مردادماه رسیده است. قیمت خرید حواله ارزی دلار نیز در سامانه سنا ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان بوده که در ماه بعد از آن به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافته است.

 

فروش ۶٫۶۸ میلیارد یورو ارز صادراتی

معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران همچنین در گزارش خود آورده که فروش ارز صادراتی از ابتدای مردادماه ۱۳۹۷ تا ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ برابر با ۱۷ میلیارد و ۷۸۰ میلیون یورو در سامانه نیما بوده است.

از ابتدای امسال تا روز ۲۰ مردادماه نیز ۶ میلیارد و ۶۸۰ میلیون یورو ارز صادراتی در سامانه نیما به فروش رسیده است. این گزارش می افزاید از ابتدای مردادماه ۱۳۹۷ تا پایان روز بیستم مردادماه ۱۳۹۸ معادل ۱۵ میلیارد و ۵۶۰ میلیون یورو خرید برای واردات از سامانه نیما انجام شده است. از ابتدای امسال تا پایان روز بیستم مردادماه نیز ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو خرید برای واردات از سامانه نیما انجام شده است.

معاونت بررسی های اقتصادی اتاق تهران اعلام کرده که در یک ماهه منتهی به بیستم تیرماه ۱۳۹۸ معادل یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون یورو ارز صادراتی در سامانه نیما به فروش رفته که این رقم برای یک ماهه منتهی به بیستم مردادماه با حدود ۲۰۰ میلیون یورو کاهش به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو رسیده است.

ثبت دیدگاه

ثبت