توقف بیست نماد معاملاتی در بورس/ سه بانک در لیست هستند

  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
  • 1925

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم : آخرین لیست منتشر شده از سوی بورس اوراق بهادار تهران نشان می‌دهد که در بین فهرست ۲۰ نماد متوقف شده در بورس، نماد ۳ بانک نیز وجود دارد.به گزارش بانک مردم ، بورس تهران با انتشار آخرین لیست نمادهای ممنوع المعامله در تالار شیشه‌ای خبر از توقف نماد ۲۰ ناشر بورسی داد که در آن نام ۳ بانک «انصار، ملت و اقتصاد نوین» هم دیده می‌شود.

دلایل توقف ۳ نماد بانکی

بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده توقف نماد شرکت‌های بورسی، نماد بانک های انصار «وانصار»، ملت «وبملت» به دلیل تعلیق و اقتصاد نوین «ونوین» به دلیل برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه و عادی به طور فوق العاده متوقف شده است.

طولانی‌ترین توقف نماد

همچنین بررسی‌های ‌ایبِنا نشان می‌دهد که نماد معاملاتی کنتورسازی ایران «آکنتور» که در معاملات بازار اول حضور دارد به عنوان قدیمی‌ترین نماد متوقف شده از ۱۳ شهریور ماه ۹۵ در تالار شیشه‌ای در وضعیت ممنوع‌المعامله قرار دارد و نزدیک به ۳ سال از توقف این نماد می‌گذرد.

توقف به دلیل نوسان‌های شدید

این گزارش می افزاید: نماد شرکت‌های «کارگزاران بورس کالا، تولید کنندگان بورس کالا، ماشین سازی نیرو محرکه، عمران و توسعه فارس، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، ریخته گری تراکتورسازی ایران، پتروشیمی خارک، نفت سپاهان و نوش مازندران» با دلایلی همانند «تعلیق، تغییرات بیش از ۵۰ درصد در ۱۵ روز متوالی، برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و تغییر سرمایه» دچار توقف شده اند.

ممنوع المعامله شدن بخاطر عدم افشای اطلاعات

گفتنی است بر اساس این اطلاعات نماد شرکت‌های «فروسیلیس، غلتک سازان سپاهان، قند ثابت خراسان، بورس کالا، پشم شیشه، شیشه و گاز و نهادهای مالی بورس کالا» نیز به دلایلی مانند «نوسان های شدید قیمت سهام، تعلیق، افشای اطلاعات با اهمیت و برگزاری مجمع» دچار توقف نماد شده اند.

لیست نمادهای متوقف شده در بورس

ثبت دیدگاه

ثبت