دهن کجی دلار به ترامپ با رکورد شکنی در بازار

  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
  • 3442

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم : افزایش ارزش دلار در بازارهای جهانی، کار آمریکا در ادامه جنگ تجاری با چین را سخت‌تر می‌کند.

به گزارش بانک مردم نقل از بلومبرگ، دلار به بالاترین سطح ارزش خود در سال ۲۰۱۹ رسیده است و برخی کارشناسان معتقدند این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

با وجود درخواست‌های مکرر رئیس جمهور آمریکا برای کاهش ارزش دلار، اسکناس سبز در معاملات روز سه‌شنبه، ۲۰ اوت، به بالاترین سطح خود در سال جاری میلادی رسید تا کار برای آمریکا در ادامه جنگ تجاری با چین سخت‌تر شود. ارزش دلار پس از آن رو به صعود گذاشت که دولت آمریکا معافیت تحریمی شرکت هوآوی چین را به مدت ۹۰ روز دیگر تمدید کرد و این مساله باعث افزایش تقاضا برای دارایی‌های پرریسک‌تر نظیر دلار شد.

اریک روزن‌گرین، مدیر دفتر منطقه‌ای فدرال رزرو در بوستون گفت: کاهش نرخ رشد اقتصادی و تشدید جنگ تجاری اهمیت کاهش بیش‌تر نرخ بهره را افزایش داده است. از آنجا که اقتصاد نسبتا نیرومند است و از آنجایی که فکر نمی‌کنم تورم خیلی به سطح دو درصدی نزدیک شود و با توجه به این که نرخ رشد اقتصادی رضایت‌بخش است فکر نمی‌کنم نیاز باشد اقدامات خیلی زیادی انجام دهیم.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۳ درصد افزایش به کار خود خاتمه داد. یورو نیز در برابر دلار با ۰.۱ درصد کاهش مبادله شد. بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریکا به ۱.۶ درصد افزایش یافت. در برابر دلارهای دیگر نیز دلار آمریکا روز خوبی را سپری کرد.

ثبت دیدگاه

ثبت