شاخص بورس تا یک قدمی قله ۳۰۰۰۰۰ واحد پیش رفت

  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
  • 2274

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم : شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۳۱۹۸ واحدی، تا ارتفاع ۳۰۰ هزار واحد پیش رفت.به گزارش بانک مردم ، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۴میلیارد و ۳۴۴میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش ۱۶۵۷میلیارد تومان در ۴۴۲هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۱۹۸واحدی در ارتفاع ۲۹۹هزار و ۹۳۰واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای پتروشیمی پارس، پالایش نفت تهران و مس صنایع مس ایران شد و در مقابل نمادهای معاملاتی پالایش نفت بندرعباس، گسترش نفت و گاز پارسیان و توسعه معادن و فلزات با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص بورس شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۸۵۹واحد، کل (هموزن) ۱۳۸۷واحد، قیمت (هموزن) ۹۲۸واحد، آزاد شناور ۴۲۶۲واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۱۹۰۰ و ۸۴۰۹واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۷۳۹میلیون ورقه به‌ارزش ۵۲۸میلیارد تومان در ۱۴۳هزار نوبت، آیفکس ۴۳واحد رشد کرد و در ارتفاع ۳۸۸۴واحد قرار گرفت

ثبت دیدگاه

ثبت