• پنج شنبه 9 فروردین 1403
بانک سپه ایران

آغاز فاز جدید همکاری های بانک ملت و صندوق نوآوری و شکوفایی

  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
  • 7201

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بانک ملت و صندوق نوآوری و شکوفایی، با هدف افزایش سطح تعاملات، تفاهمنامه همکاری امضا کردند تا فاز جدیدی از همکاری های این دو مجموعه، آغاز شود.
به گزارش بانک مردم به نقل از روابط عمومی بانک ملت، بر اساس این تفاهمنامه که به امضای دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت و دکتر علی وحدت رییس هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی رسید، تعاملات بین دو مجموعه در زمینه خدمات مالی و بانکی و همچنین ارائه انواع تسهیلات در قالب عقود اسلامی، صدور ضمانتنامه، گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی و ارائه انواع خدمات الکترونیک و ... گسترش خواهد یافت.
بر اساس این گزارش، اعتبار زمانی تفاهمنامه یادشده، دو سال شمسی تعیین شده است که با توافق طرفین برای سال یا سال های بعد قابل تمدید خواهد بود.
دکتر بیگدلی در مراسم امضای این تفاهمنامه با اظهار خرسندی از برداشتن گامی دیگر از سوی بانک ملت برای حمایت از کارآفرینان و افرادی که برای رونق تولید در کشور تلاش می کنند، اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان می توانند با فعالیت خود به رونق تولید و رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک کنند و بانک ملت هم آمادگی دارد تا در قالب این تفاهمنامه، به شرکت های معرفی شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی، تسهیلات اعطا کند.
وی با بیان این نکته که بانک ملت خود را به این تفاهمنامه محدود نکرده است، ادامه داد: این بانک در تفاهمنامه ای دیگر، شرکت های معرفی شده از سوی دانشگاه تهران را نیز مورد حمایت مالی قرار می دهد.
مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر این نکته که شرکت های دانش بنیان را افرادی خلاق، بااراده و بادانش اداره می کنند، این شرکت ها را نیازمند حمایت دانست و افزود: خوشبختانه بانک ملت، منابع خوبی را در اختیار دارد و توان تسهیلات دهی آن بالا است به همین دلیل وظیفه خود می داند که از شرکت های دانش بنیان حمایت کند.
وی اظهار امیدواری کرد که با انعقاد تفاهمنامه بین بانک ملت و صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت های دانش بنیان به اهداف عالی ترسیم شده در این زمینه، دست پیدا کنند.
دکتر بیگدلی با تاکید بر این نکته که بانک ملت خود را به سهم تعیین شده برای اعطای تسهیلات محدود نمی کند و چنانچه لازم باشد حجم این تسهیلات را افزایش خواهد، افزود: امیدواریم که اعطای این تسهیلات به اشتغال هرچه بیشتر جوانان تحصیلکرده و به تبع آن رونق تولید در کشور منتهی شود.
دکتر علی وحدت، رییس هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی هم با ارائه گزارشی از عملکرد این صندوق در سال گذشته، از هدفگذاری آن برای اعطای ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در سال جاری با عاملیت بانک ها، خبر داد و گفت: حجم مصوبات صادره بیش از دو هزار میلیارد تومان است و تا پایان شهریورماه، میزان تسهیلات اعطایی از حد تعیین شده عبور خواهد کرد.
وی با تاکید بر این نکته که بسیاری از شرکت های دانش بنیان به همکاری صندوق با بانک ملت اصرار داشته اند، یادآور شد: خوشنامی و تحرک بالای این بانک، یکی از دلایل انعقاد تفاهمنامه همکاری برای اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان است.
دکتر وحدت اظهار امیدواری کرد که با ورود بانک ملت به این عرصه، اعطای تسهیلات به این شرکت ها، سرعت بیشتری پیدا کند و شرکت های بیشتری از تسهیلات بانکی بهره مند شوند.
در نشست امضا و تبادل تفاهمنامه همکاری بین بانک ملت و صندوق نوآوری و شکوفایی، سعید نصری و عباس جعفرلو معاونان مدیرعامل، مجید ابراهیمی و مسعود نصر اصفهانی مدیران امور و علی محمدی مدیر شعب منطقه پنج تهران بانک ملت نیز حضور داشتند.

ثبت دیدگاه

ثبت