رشد ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس در هفته گذشته

  • ۱۲ مهر ۱۳۹۸
  • 6039

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: شاخص بورس در هفته گذشته با ۲۰۲۴۳ واحد رشد، معادل ۳.۷۲ واحد افزایش یافت.

به گزارش بانک مردم به نقل از تسنیم، در هفته‌ای که گذشت تعداد ۳۵۰۵۳ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۴۰۷۵۹ میلیارد ریال در بیش از ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۳۸٫۳، ۳۱٫۶۹ و ۲۷٫۷ درصد افزایش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که  تعداد ۹۷۵ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله هم در هفته گذشته در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۰۰۲۶ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که  به ترتیب با ۷ و ۳ درصد کاهش همراه شدند.

در بازار بدهی نیز که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود در این مدت تعداد ۲ میلیون و ۲ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۲۱۵۶ میلیارد ریال معامله شد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۲ مهرماه با ۲۰۲۴۳ واحد افزایش، معادل ۳٫۷۲ واحد افزایش یافت و به رقم ۳۲۶۱۱۷ واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز در این مدت با ۴۸۵۷ واحد افزایش معادل ۵٫۳۱ درصد رشد داشت و رقم ۹۶۴۰۸  واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در هفته گذشته با ۸۱۹۴ واحد افزایش به رقم ۲۳۶۸۵۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۵۲۲۳ واحد افزایش به عدد ۶۶۳۸۷۴ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول ۳٫۵۸ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۳٫۹۵ درصد افزایش  نسبت به هفته قبل همراه شدند.

ثبت دیدگاه

ثبت