ریزش دسته‌جمعی نماگرهای تالار شیشه‌ای

  • ۱۷ مهر ۱۳۹۸
  • 2129

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: معاملات تالار شیشه‌ای روز جاری با ریزش ۱۴۲۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۳۱۳ هزار و ۴۹ واحد به پایان رسید.

به گزارش بانک مردم، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که همه شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش شدید مواجه شدند.

افت دسته جمعی شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۱۴۲۰) واحد ریزش معادل (۰.۴۵) درصد به ۳۱۳ هزار ۴۹ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۳۸۱) واحد افت معادل (۰.۴۵) درصد به ۸۴ هزار ۱۳۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۱۷۵۴) واحد رشد معادل (۱.۸۹) درصد به ۹۱ هزار و ۳۰۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۱۱۷۴) واحد افزایش، معادل (۱.۸۹) درصد به ۶۱ هزار و ۱۱۶ واحد، شاخص آزاد شناور با (۲۷۰۸) واحد کاهش، معادل (۰.۷۴) درصد به ۳۶۲ هزار و ۷۲ واحد، شاخص بازار اول با (۴۱۹) واحد افت معادل (۰.۱۹) درصد به ۲۲۶ هزار ۲۳۲ واحد و شاخص بازار دوم با (۵۶۳۵) واحد کاهش معادل (۰.۸۷) درصد به ۶۴۲ هزار و ۳۶۴ واحد رسید.

 نمادهای تاثیرگذار

از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۳ نماد «وبملت با (۱۴۶) واحد، خودرو با (۱۴۴) واحد و رمپنا با (۱۴۲) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

افت شاخص صنایع

این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «وسایل ارتباطی با ۵۰۸ واحد رشد معادل ۳.۸۷ درصد به ۱۳ هزار و ۶۳۹ واحد، کاشی و سرامیک با (۴۰۳) واحد افت معادل (۳.۷۷) درصد به ۲ هزار و ۴۳۸ واحد، اطلاعات و ارتباطات (۱۳) واحد کاهش معادل (۳.۶۲) درصد به ۱۰ هزار و ۷۳۴ واحد، لاستیک (۲۸۸۱) واحد افت معادل (۳.۸۷) درصد به ۷۱ هزار و ۶۵۱ واحد، محصولات فلزی با با (۳۱۸۶) واحد ریزش، معادل (۴.۱۳) درصد به ۷۳ هزار و ۹۴۱ واحد، انبوه سازی (۱۰۹) واحد کاهش معادل (۴.۴۹) درصد به ۲ هزار و ۳۲۸ واحد، محصولات چوبی با با (۱۸۸۹۸) واحد افت معادل (۴.۵۹) درصد به ۳۹۳ هزار و ۱۸۳ واحد» رسید.

بیشترین کاهش قیمت ها

در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «غشهد، غمهرا، حپترو، شکربن، خریخت، فخاس و شبریز»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «دجابر، کسرا، شسینا، دفارا، درزاک، وساخت و والبر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

به این ترتیب، در پایان پنجمین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۳۸۳ هزار و ۵۲۲ نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۸۱۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۶ هزار و ۳۵۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

معاملات بورس در یک نگاه

ثبت دیدگاه

ثبت