انفجار نفتکش ایرانی قیمت جهانی طلا را افزایش داد

  • ۱۹ مهر ۱۳۹۸
  • 1170

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: انفجار نفت‌کش ایرانی باعث افزایش قیمت فلز زرد در بازارهای جهانی شد.به گزارش بانک مردم به نقل از رویترز، از آنجاییکه سرمایه گذاران در انتظار شفافیت بیشتر در مورد تجارت در جهان و برگزیت هستند، قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت و کاهش های اولیه ناشی از امید به موفقیت مذاکرات تجاری آمریکا و چین را از دست داد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۹۵ سنت افزایش ۱۴۹۴٫۹۴ دلار فروخته شد اما تاکنون طی هفته گذشته حدود ۰٫۳ درصد کاهش یافته است.

برایان لان، تحلیلگر بازار در سنگاپور گفت: «ما اخباری داریم که در مورد مذاکرات تجاری مثبت است اما راه حل واقعی هنوز وجود ندارد. بازار هنوز اندکی مردد است.»

«برخی چیزها هنوز مشخص نیست از جمله اینکه یک توافق برای برگزیت وجود ندارد. زمان از دست می رود اما هیچ پیشرفتی رخ نمی دهد. اوضاع نیز در هنگ کنگ حل نشده است.»

پس از اینکه دونالد ترامپ گفت با مذاکره‌کنندگان ارشد چین دیدار خواهد کرد و مقامات کاخ سفید هم گفتند نخستین روز مذاکرات بهتر از انتظار بوده، ارزش بازارهای اوراق قرضه بالا رفت.

هرچند دو طرف می توانند به نوعی توافق دست یابند اما انتظار نمی رود که بیشتر موضوعات بحث برانگیز مورد بحث قرار گیرد.

دلار که در جریان جنگ تجاری، به عنوان منبع امن سرمایه گذاری جایگزین شده است، ضعیف تر از رقبای خود بود و این امر نیز به تقویت طلا کمک کرد.

باتوجه به اینکه تنها ۳ هفته تا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مانده اما نبود شفافیت در مورد شرایط یا اینکه این کشور از این اتحادیه خارج می شود یا نه، سرمایه گذاران را در تردید نگه داشته است.

از دیگر عواملی که بر بی ثباتی بازار افزوده است، حمله به نفتکش ایرانی بود. این نفتکش در سواحل جده عربستان هدف دو موشک قرار گرفته است.

باتوجه به اینکه آمارهای منتشره در روز پنج شنبه نشان داد قیمت های مصرفی آمریکا در ماه سپتامبر تغییر نکرده و نرخ تورم بهبود یافته و اینها احتمال کاهش نرخ بهره در ماه اکتبر را افزایش داد، سرمایه گذاران به دقت هر سرنخی از سوی فدرال رزرو را رصد می کنند.

منبع: فارس

ثبت دیدگاه

ثبت