استقرار بانکداری دیجیتال باید ۳۰ درصد هزینه‌ها را کاهش دهد

  • ۱ آذر ۱۳۹۸
  • 2814

به گزارش بانک مردم، فرهاد اینالوئی در این نشست در خصوص چالش‌های توسعه بانکداری دیجیتال گفت: مشتری در محوریت بانکداری دیجیتال قراردارد اما سوال اصلی این است که چگونه باید خدمات و محصولات مشتری محورانه ارائه داد؛ زیرا فرهنگ‌سازمانی بانک‌ها برای تحقق تحول دیجیتال باید تغییر کند و باز این سوال مطرح می‌شود که این تغییر چگونه باید رخ دهد.
وی با تاکید بر این‌که در شرایط کنونی کشور تحول دیجیتال نمی‌تواند محقق شود، اظهار داشت: برای داشتن بانک دیجیتال باید یک بانک‌ تمام دیجیتال کوچک بسازیم و بعد به‌تدریج بانک بزرگ را به این سمت هدایت کنیم؛ زیرا با تغییرات مستمر صنعت بانکی تحول دیجیتال امکان تحقق ندارد.اینالوئی ادامه داد: اگر درگذشته مجوز برای صدور یک بانک تمام دیجیتال داده‌شده بود؛ الآن در شرایط بهتری از آمادگی برای حرکت در این مسیر بودیم.وی خاطرنشان کرد: استقرار بانکداری دیجیتال باید ۳۰ درصد هزینه‌ها را کاهش دهد و اگر نمی‌دهد یک جای کار در این روند ایراد دارد.معاون امور فناوری اطلاعات بانک ایران زمین با اشاره به سند تحول دیجیتال در وزارت اقتصاد گفت: در تدوین این سند از رگولاتور و از بانک‌های خصوصی دعوت نشده و همچنین از کسب‌وکارهای دیجیتال نیز دعوت و نظرخواهی نشده است که نشانگر ضعف این سند است.وی در این پنل اظهار داشت: یکی از چالش‌های درروند تحول دیجیتال رگولاتور است و راهکار این است که کسب‌وکار باید با حرکت به سمت دیجیتالی شدن و توسعه رگولاتور را برای تغییرات تحت‌فشار قرار دهد و قدرت ریسک‌پذیری داشته باشد.

ثبت دیدگاه

ثبت