مدل جدید شعب، در بانکداری به سبک فردا

  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸
  • 2777

 پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین از مدل جدید شعب بانک‌ها در بانکداری به سبک فردا، گفت: با توجه به بررسی سیستم بانکی ایران و سایر کشورها، تعداد شعب ایران تقریبا دو برابر استاندارد است.

به گزارش بانک مردم، فرهاد اینالویی در گفتگو با ایبِنا درباره شعار این بانک با عنوان بانکداری به سبک فردا توضیح داد: بانک ایران زمین زمان و اقدامات قابل توجهی در زمینه بانکداری دیجیتال انجام داده و معتقدیم که روش های بانکداری در آینده متفاوت از الان است و تمام روش‌ها متحول خواهند شد و شاهد تغییر نقش شعب و حضور بازیگران جدیدی در این بازار خواهیم بود.وی افزود: بانک ایران زمین زیرساخت پلتفرم را ایجاد می کند و در این سبک بانکداری، بانک توسعه دهنده خدمات است و محصولات توسط دیگران ایجاد می‌شود و دلیل آن این است که در بانکداری به سبک فردا یا بانکداری دیجیتال باید سرویس‌ها شخصی‌سازی شده به مشتریان ارائه شود.معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، ادامه داد: ما این سرویس‌ها را در اختیار فین تک‌ها قرار می دهیم و بانکداری به سبک فردا سرویس شخصی‌سازی شده به مشتریان ارائه می‌شود و هر کاربر یک اینترنت بانک خواهد داشت البته نه به مفهوم فعلی بلکه مفهومی شبیه به این که منو موبایل بانک هر فرد متفاوت از دیگری است.به گفته اینالویی، در روش بانکداری به سبک فردا، تمامی خدمات و سرویس‌ها به روشی متفاوت و منحصر برای هر مشتری است و در حوزه شعب نیز تغییرات اساسی ایجاد خواهد شد. وی درباره تغییر نقش شعب در بانکداری به سبک فردا، توضیح داد: با توجه به بررسی که از سیستم بانکی و وضعیت شعب کشورهای هم ردیف ایران داشتم تعداد شعب ایران تقریبا دو برابر استاندارد جهانی است.معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین افزود: اما از آنجایی که همیشه نگرانی جدی درباره نیروی انسانی پس از تعطیلی شعب وجود دارد، به این موضوع توجه نمی‌شود. وی در ادامه گفت: نکته دیگر این است که آیا کم شدن شعب باعث بیرون رفتن تعدادی از کارمندان بانک می شود؟ خیر. زیرا براساس مطالعات من نسبت کارکنان بانک در کشور ما نسبت به جمعیت کشور، در مقایسه با کشورهای پیشرفته کمتر است و نیازمند جذب نیروی بانکی داریم، اما با تعطیلی شعب نوع عملکرد این نیروها تغییر می کند.اینالویی در ادامه تاکید کرد: در مدل جدید شعبات آینده نیروهای شعب در ستاد مشغول خواهند شد و نسبت کارکنان ستاد و شعب باید ۶۰ به ۴۰ باشد و این مدل بانکداری به سبک فردا است. بانک باید برای یک سری از خدمات خود به مشتری مراجعه کند. ارائه پکیج های بانک به مشتریان و نیازسنجی آنها همان بانکداری به سبک فردا است.

ثبت دیدگاه

ثبت