حجم معاملات روزانه بورس تهران در محدوده ۴ هزار میلیارد تومان

  • ۲۴ دی ۱۳۹۸
  • 6672

 پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: در اثر رکود و سرکوب قیمت در بازار‌های موازی بورس و همچنین محدود‌سازی شدید نقل و انتقال غیر حضوری هر کد ملی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در شبانه‌روز در بازار بانک، شاخص کل بورس تهران برای دومین روز در هفته جاری رشد بیش از ۴ درصد را به ثبت رساند و ارزش معاملات روزانه نیز به حدود ۴ هزار میلیارد تومان رسید.

 نتیجه تصویری برای بازار بورس

به گزارش بانک مر دم به نقل از جوان آنلاین: در جریان مبادلات روز گذشته تشدید عرضه سهام از سوی حقوقی‌ها به وضوح قابل‌مشاهده بود، البته در طرف دیگر بازار نیز تقاضا عطش عجیبی را از خود به نمایش گذاشت، در این میان نقدینگی جدید به بازار سخن اول را می‌زند که دلیل آن را در رکود و نرخ‌گذاری دستوری در بازار‌های موازی بازار سرمایه، چون مسکن، ارز، طلا و سکه و همچنین اعمال محدودیت در نقل‌و انتقالات غیر حضوری در بازار پول می‌توان یافت از این‌رو به نظر می‌رسد سیاستگذاران کلان اقتصاد فعلاً جاده را برای ورود نقدینگی به بازار سرمایه هموار کرده‌اند که باید دید هدف غایی آن‌ها تقویت حوزه تأمین مالی در کشور است یا مقصود چیز دیگری است.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه در یک رکوردشکنی بی‌نظیر با جهش ۱۶ هزار و ۳۸۸ واحد به رکورد ۳۹۲ هزار و ۳۸ واحد رسید. شاخص کل با معیار هموزن ۴۳۶۹ واحد افزایش یافت و به رقم ۱۱۸ هزار و ۹۲۴ واحد رسید.
ارزش روز بازار بورس تهران به بیش از ۱۴۲۹ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران در بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۲/ ۸ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۲۰ هزار نوبت معامله و به ارزش ۳۹۳۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ثبت دیدگاه

ثبت