جزییات جلسه رییس کل با روسای اتاق‌های مشترک بازرگانی

  • ۲۴ دی ۱۳۹۸
  • 7267

نتیجه تصویری برای رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آلمان درباره نشست روسای اتاق‌های بازرگانی مشترک بادکتر همتی

 پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آلمان درباره نشست روسای اتاق‌های بازرگانی مشترک بادکتر همتی گفت:در این نشست درباره مسائل ارزی، بدهی دولت به بانک‌ها و سرکشی سازمان مالیاتی به حساب تولیدکنندگان بحث شد.

عباسعلی قصایی در گفتگو با ایبِنا درباره جلسه شب گذشته روسای اتاق‌های بازرگانی مشترک با عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: در این جلسه بحث‌های مختلفی مطرح شد و فعالان بخش خصوصی و روسای اتاق‌های مشترک نگران استقراض دولت از بانک مرکزی و بدهی آن به نظام بانکی بودند.

وی ادامه داد: از آقای دکتر همتی سوال کردیم که آیا می‌تواند مانع از استقراض دولت از بانک مرکزی شود و وی توضیح داد که اقداماتی را انجام داده که مانع از این اقدام شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تصریح کرد: دکتر همتی در خصوص محدود کردن گردش ریال و تاثیر بالای آن بر پولشویی برای ما سخن گفت که گویا این اقدام از طریق محدود شدن چک‌های تضمینی و همچنین تراکنش‌های بانکی انجام شده است.

رییس اتاق مشترک ایران و آلمان خاطرنشان کرد: بحث مهم دیگری که در این جلسه مطرح شد این بود که سازمان امور مالیاتی به حساب‌های بانکی سرکشی می‌کند و بعضا پرونده‌های کهنه و مربوط به سال‌های قبل را مطرح می‌کند و این موضوع با توجه به شرایط بد اقتصادی کنونی باعث گرفتاری‌های برای برخی از بنگاه‌ها شده است.

قصایی اظهار داشت: در این جلسه مطرح کردم که از عملکرد بانک مرکزی از زمان ورود دکتر همتی در بازار ارز و مدیریت آن بسیار راضی هستم زیرا بازار ثبات یافته و حتی مسائل مهمی مانند ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا یا حتی حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی‌ها در عراق تاثیر کمی بر بازار ارز داشت و نوسان محدود آن نیز دوباره متعادل شد.

وی با قدردانی از مدیریت بازار ارز توسط بانک مرکزی در ماه‌های گذشته اظهار داشت: با این حال ما خواستار کاهش بروکراسی به ویژه برای واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید و همچنین تبادل کالا هستیم. سایر مسائل را خودمان حل و فصل می‌کنیم، اما موضوع مواد اولیه برای ما مهم و حیاتی است.

ثبت دیدگاه

ثبت