تجارتی‌ها در راه دریافت رمز پویا

  • ۲۸ دی ۱۳۹۸
  • 1824

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: دارندگان کارتهای بانکی بانک تجارت شاید یکی از بهترین شرایط را برای دریافت رمز پویای کارتهای بانکی خود تجربه می‌کنند و آن، دسترسی آسان و بدون دردسر برای فعال سازی رمز یکبار مصرف است.
تجارتی‌ها در راه دریافت رمز پویا

به گزارش بانک مردم به نقل از شمانیوز، شمارش معکوس برای غیرفعال شدن رمزهای پویا در نظام بانکی آغاز شده است. مدتها است که بانک مرکزی برای بالا بردن امنیت کارتها و تراکنش‌های بانکی، دستور داده تا نظام بانکی، اقدام جدی برای غیرفعال کردن رمزهای ایستا که مورد سوءاستفاده‌های بسیار قرار گرفته است، را دنبال نماید.

در این میان، بانکها تلاش کرده‌اند تا به روش‌های مختلف، زمینه را برای فعال سازی رمزهای پویا مهیا نمایند و هم اکنون، کمتر از ده روز زمان وجود دارد تا بتوان پرونده غیرفعال کردن رمزهای ایستا را به فرمان بانک مرکزی بست.

بانک تجارت به عنوان یکی از بانکهای قدیمی و صاحب‌نام ایران، در این میان تلاش کرده تا بهترین مسیر را برای مشتریان خود در دریافت رمز پویای بانکی فراهم نماید و بی دردسرترین راه را پیش روی آنها قرار دهد. در واقع، دارندگان کارت بانکی تجارت، برای فعال‌سازی رمز پویای خود، هیچگونه اجباری به مراجعه به شعب بانکی نداشته و تنها با مراجعه به دستگاههای خودپرداز فعال در سطح شهر، می‌توانند به راحتی رمز پویا را برای کارت‌ بانکی خود را فعال کنند.

چرخی در سطح شهرها به خوبی از مکانیابی دقیق بانک تجارت برای ایجاد شعب خود حکایت دارد، شعبی که در بسیاری از محله‌ها و منطقه‌های شهر گسترده شده و آماده خدمات رسانی به مشتریان است. بر این اساس اگر سری به دستگاههای ATM بانک تجارت بزنیم، روش‌های ساده‌ای پیش روی دارنده کارت بانکی قرار می‌گیرد که به نظر می‌رسد مسیر دسترسی دارندگان کارت به رمز پویا را کاملا آسان می نماید.

کافی است که با مراجعه به دستگاه خودپرداز، از میان گزینه‌هایی همچون دریافت وجه، انتقال وجه، پرداخت قبوض و مواردی از این دست، ابتدا گزینه«سایر خدمات» را فعال کرده و وارد صفحه‌ای شود که گزینه‌های مختلفی در آن نمایش داده شده است. یکی از این موارد، خدمات رمز پویااست که مشتری این بانک می‌تواند گزینه «تغییر رمز» را انتخاب کرده و از میان گزینه‌هایی همچون دریافت رمز اول، گزینه «فعال سازی رمز پویا» مورد انتخاب مشتریان قرار گیرد. بعد از انجام این عملیات، دستگاه خودپرداز رسیدی را در اختیار مشتری قرار خواهد داد. در واقع، بانک تجارت مسیر را برای مشتری هموار کرده و وی پس از انتخاب گزینه فعال سازی رمز‌پویا، با این پیغام مواجه می‌شود که «رمز پویا برای شما فعال شد».

اما کار اینجا تمام نمی‌شود؛ اگرچه پیچیدگی خاصی در آن وجود ندارد و جای هیچگونه نگرانی نیست. در واقع، دارندگان کارت بانکی تجارت، پس از فعال‌سازی رمز پویا، باید با مراجعه به سایت بانک تجارت یا از طریق یکی از استورها(فروشگاههای آنلاین)اقدام به نصب نسخه اپلیکیشن مرتبط با این بانک یعنی «همراز» نمایند.

پس از نصب این اپلکیشن، صفحه‌ای پیش روی کاربر قرار می‌گیرد که باید در آن، بر روی گزینه «افزودن کارت» کلیک کرده و شماره کارت مورد نظر خود را وارد نماید. در این مرحله، نرم‌افزار از کاربر، «شماره سریال» کد فعالسازی و درخواست می‌کند که هر دوی اینها کاملا در دسترس است؛ به نحوی که شماره سریال در رسیدی که دستگاه خودپرداز در اختیار مشتری قرار داده است، به ثبت رسیده است و کد فعالسازی نیز، برای وی به شماره تلفن همراه دارنده کارت، پیامک شده است. این جا است که ظرف مدت زمان کوتاهی، رمز پویا برای دارنده کارت بانک تجارت، به سرعت و بدون دردسر فعال می‌شود.

نکته حائز اهمیت در این میان، مزایای برنامه همراز است که ورود با اثر انگشت و امکان کپی رمز پویا از طریق برنامه نیز مهیا است. همچنین دارندگان اپلیکیشن همراه بانک تجارت برای دریافت رمز دوم پویا در انتقال وجه‌های شتابی نیازی به این ندارند که از برنامه خارج شوند و رمز را دریافت کنند؛ بلکه در زمان ورود رمز، کافی است گزینه همراز را لمس کرده و بدون مشاهده رمز، از برنامه رمز پویا مستقیم وارد قسمت رمز دوم می شود.

اما باید به این نکته هم توجه کرد که دارندگان گوشی های غیرهوشمند هم نگران نباشند. کد دستوری  به شماره #۸۸*۷۸۸* برای دریافت رمز دوم پویا پیش بینی شده و با ثبت نام در این سامانه مشتریان می توانتد رمز پویا را با این کد دستوری دریافت کنند.

این تمام کاری است که دارندگان کارت بانکی تجارت می‌توانند برای فعالسازی رمز پویای خود انجام دهند. پس کافی است که مشتری بانک تجارت باشید تا بتوان به راحتی خدمات ویژه ای همچون فعال سازی رمز یکبار مصرف بانکی را دریافت کرده و برای همیشه، خیال خود را از بابت فیشینگ و کلاهبرداری‌های مرتبط با کارتهای بانکی در تراکنش‌های بدون کارت راحت کنید.

ثبت دیدگاه

ثبت