کوچکی نژاد: منابع صندوق نوآوری در بانک‌ها سپرده‌‎گذاری شده است

  • ۸ بهمن ۱۳۹۸
  • 3583

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با برشمردن تخلفات در صندوق نوآوری و شکوفایی، تأکید کرد: منابع صندوق نوآوری به جای در اختیار قرار گرفتن نزد نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان در بانک‌ها سپرده‌‎گذاری شده است.
جبار کوچکی نژاد

به گزارش بانک مردم به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی نژاد با اشاره به جریان افتادن ماده ۱۳۴ آیین نامه داخلی مجلس در خصوص صندوق نوآوری و شکوفایی، تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی با نظر نمایندگان مجلس برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان راه اندازی شد و حتی از صندوق توسعه ملی نیز مبلغ سه هزار میلیارد تومان به این صندوق کمک شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه این صندوق از مسیر قانونی که برای آن تبیین شده منحرف شد و اعتبارات این صندوق که باید به صورت وام‌ قرض الحسنه ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی با سود ۴ درصد در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد، در بانک‌ها سپرده‌گذاری شده و سودهای کلانی دریافت و نصیب هیأت مدیره شده و مشخص هم نیست این پول به کجا رفته است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر هیأت مدیره این صندوق، ساختمان بزرگی را در تهران خریداری و اقدام به گسترش تشکیلات کرد که این مسئله به هیچ عنوان ضرورت نداشت.

کوچکی نژاد یکی دیگر از تخلفات صورت گرفته در صندوق نوآوری و شکوفایی را دریافتی‌های کلان اعضای هیأت مدیره برشمرد و اضافه کرد: متأسفانه به جای اینکه نخبگان و افراد مؤثر علمی در هیأت مدیره این صندوق قرار گیرند، مسئولان دولتی‌ در هیأت مدیره این صندوق جا خوش کرده‌اند و حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند.

وی تأکید کرد: ساختار اداری در این صندوق به نحوی پیچیده طراحی شده که نخبگان نمی‌توانند به این صندوق دسترسی داشته باشند و در شهرستان‌ها نیز دست نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان از این صندوق کوتاه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: تلاش ما این است که گزارش تخلفات صندوق که با کمک دستگاه‌های نظارتی از جمله دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و نهادهای امنیتی تدوین شده در همین مجلس قرائت و به قوه قضاییه ارسال شود.

ثبت دیدگاه

ثبت