احراز هویت مسترکارت با استفاده از مدل راه رفتن

  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
  • 6898

مسترکارت

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: مسترکارت با همکاری شرکت‌های حمل‌ونقل به زودی فناوری جدیدی را توسعه می‌دهد که قادر است هویت اشخاص را با اسکن مدل راه رفتن، چهره و رگ‌های خونی هر فرد تایید کرده و ایمنی خدمات پرداخت را افزایش دهد.

به گزارش بانک مردم به نقل از ایبِنا؛ از مارکت‌واچ، این شرکت فراهم کننده خدمات پرداخت گفته است که هر شخص سبک منحصر بفردی را برای راه رفتن دارد و محققان مسترکارت در حال بررسی مشخصه‌های رفتاری خلاقانه ای همچون نوع راه رفتن، چهره، ضربان قلب و رگ‌های بدن هستند تا از این طریق پیشرفته‌ترین روش پرداخت را برای آینده طراحی و تولید کنند.

«آجای بهالا» رییس واحد راه‌کارهای سایبری و اطلاعاتی مسترکارت گفته است: در حال همکاری با سازمان‌های حمل و نقل هستیم تا سیستمی را توسعه دهیم که با بررسی و اسکن چهره یا مدل راه رفتن، افراد را احراز هویت کند.

وی ادامه داد: نوع نگه داشتن تلفن همراه، گوش مورد استفاده در زمان پاسخ دادن به تماش و چگونگی لمس کلیدها توسط انگشتان برای هر شخص منحصربفرد است. ما آزمایشات خود را روی ضربان قلب، تکنولوژی وریدی و نوع راه رفتن افراد به منظور تایید هویت آنان آغاز کرده ایم.

فناوری راه رفتن غیرعادی‌ترین روش برای پرداخت محسوب می‌شود. این فناوری با استفاده از دوربین‌های تلویزیونی مداربسته هویت مسافران را هنگامی که به گیت‌های ورودی و خروجی نزدیک می‌شوند، شناسایی می‌کند. به محض احراز و تایید هویت و پس از مطابقت دادن اطلاعات هویتی با یک حساب بانکی یا یک کارت اعتباری معتبر، به افراد اجازه عبور داده می‌شود.

همزمان با هجوم کاربران به اینترنت برای خدمات مالی و پرداخت، توسعه نظام‌های پرداختی ایمن که امنیت و سرعت شاخصه اصلی آن‌ها است یکی از چالش‌های بزرگ بانک‌ها و فراهم کنندگان کارت‌های اعتباری است. کلاهبرداران به شکلی روزافزون به استفاده از فناوری‌های پیچیده به منظور جعل کردن هویت مشتریان روی آورده‌اند و فراهم کنندگان خدمات پرداخت در جستجوی راه حل‌های فوق پیشرفته‌ای هستند تا همواره یک قدم از کلاهبرداران جلو باشند.

سه شنبه هفته گذشته، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) گزارشی را ارائه داد که در آن از سرقت ۳.۵ میلیارد دلار از طریق روش‌های کلاهبرداری مظنون به جرایم اینترنتی در سال ۲۰۱۹ پرده ‌می‌برداشت.

حملات سایبری پیشرفته یعنی آن دسته از کلاهبرداری‌هایی که بیشتر از حجم و مبلغ بر کیفیت آن تمرکز دارند، از جولای ۲۰۱۹ در مقایسه با هفت‌ماه پیش از آن ۴۳۰ درصد افزایش داشته است.

روش تطابق وریدی فناوری خلاقانه دیگری است که مسترکارت تحقیقات خود را روی آن آغاز کرده است. این فناوری می‌تواند افراد را از طریق اسکن الگوی رگ‌های خونی منحصربفرد که از روی سطح پوست قابل رویت است، احراز هویت کند.

بهالا در خصوص ضرب آهنگ ضربان قلب و انحصاری بودن آن نیز گفت: در این روش کاربر با بستن یک نوار به مچ دست خود به طور مداوم احراز هویت می‌شود.

ثبت دیدگاه

ثبت