عزل همه روسای متخلف شعب بانکی صادر شد

  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
  • 5607

نتیجه تصویری برای FATFپایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: چند روزی می شود که نرخ دلار رو به فزونی نهاده و در آستانه اجلاس FATF از ۱۴ هزار تومان هم گذر کرده است.
به گزارش بانک مردم به نقل از بنکر، دیروز رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که در سال گذشته سه بار سد مقاومت ۱۴ هزار تومانی دلار (به سوی پایین) شکسته شده، تاثیر معنادار تصمیم FATF در بازار ارز را رد و تاکید کرد: اجازه ادامه تلاطم در بازار ارز را نمی‌دهیم. همتی همچنین از صدور دستور عزل برخی مدیران شعب بانک ها در رابطه با پولشویی خبر داد.
 رئیس کل بانک مرکزی درخصوص نوسانات اخیر نرخ ارز گفت: برخی به‌خاطر اجلاس آتی FATF  تلاش می‌کنند التهابی در بازار ارز ایجاد کنند ولی همان‌طور که گفتم تصمیم اجلاس FATF تأثیر معناداری در بازار ارز نخواهد داشت. وی با اشاره به برخی اظهارنظرهای دلال‌های ارزی مبنی بر این که سد مقاومت دلار ۱۴ هزارتومانی شکسته شد، گفت: ظرف یک سال قبل سه بار این سد مقاومت شکسته شد ولی باز با مدیریت بانک مرکزی تعادل به بازار برگشت و باز هم این اتفاق می‌افتد. همتی این موضوع را که ایران وارد لیست سیاه این گروه FATF شود با احتمال قوی، رد کرد و افزود: ۹۰ درصد معاملات تجاری ما از مسیرهای تحریم‌ناپذیر انجام می‌شود. بنابراین تصمیمات این گروه نمی‌تواند تأثیری در این مقطع در بازار ارز و روابط تجاری ما داشته باشد.رئیس کل بانک مرکزی در خصوص عزل برخی مدیران بانکی گفت: با این که در چند روز اخیر دستور پیگیری مبدأ پول‌های انتقالی بالای یک میلیارد تومان صادر شده، اما برخی روسای شعب در این زمینه تخلف می‌کنند که اسامی آن‌ها را گرفته ام و از مدیران عامل بانک‌ها می‌خواهم که آنان را عزل کنند. وی افزود: برنامه بانک مرکزی این است که با بهبود نظارت اجازه ندهد منابع بانک‌ها و موسسات اعتباری در مسیر انباشت ریسک، در مسیر فساد و پولشویی و در مسیر گسترش نابرابری تخصیص داده شود.

ثبت دیدگاه

ثبت