بانک مرکزی آمریکا در شرف کاهش بهره به خاطر شیوع کرونا

  • ۶ اسفند ۱۳۹۸
  • 6103

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: عملکرد بازارهای مالی در روز گذشته نشان می‌دهد، این بازارها روی پایین آوردن نرخ بهره دلار توسط بانک مرکزی آمریکا به خاطر شیوع کرونا حساب کردند.

بانک مرکزی آمریکا در شرف کاهش بهره به خاطر شیوع کرونا

به گزارش بانک مردم به نقل از رویترز، عملکرد بازارهای مالی در روز گذشته نشان می‌دهد که این بازارها انتظار دارند، با توجه به روند گسترش شیوع ویروس کرونا در خارج از چین بانک مرکزی آمریکا با هدف کمک به رشد اقتصادی این کشور در برابر تهدید این ویروس مجبور خواهد شد، نرخ بهره‌ به دلار را کاهش دهد.

این در حالی است که یکی از مقامات آمریکایی اعلام کرده است که نباید انتظار داشت که بانک مرکزی فدرال آمریکا نسبت به اتفاقات کوتاه مدت از خود واکنش نشان دهد.

روند گسترش شیوع ویروس کرونا در خارج از چین باعث شده است که بورس وال استریت آمریکا شاهد بیشترین فروش سهام روزانه طی دو سال گذشته باشد.

حدود یک ماه پیش قراردادهای آتی صندوق‌های فدرال حکایت از انتظار ۵۰-۵۰ بازار نسبت به پایین آوردن نرخ بهره دلار توسط بانک مرکزی آمریکا داشته‌اند، اما هم اکنون این انتظار به ۸۵ درصد افزایش رسیده است.

البته مقامات ارشد بانک مرکزی فدرال آمریکا بارها گفته‌اند که نیازی نمی‌بینند، به این زودی‌ها نصف بهره را کاهش دهند و هنوز خیلی زود است که نسبت به تاثیرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا اظهار نظر کرد.

لورتا مستر، رئیس کل بانک مرکزی ایالات کلیولند، طی سخنرانی در کنفرانس انجمن ملی اقتصاد بازرگانی آمریکا در واشنگتن گفت: شیوع کرونا خطر جدی برای اقتصاد این کشور به بار خواهد آورد. در شرایط کنونی ارزیابی تاثیرات اقتصادی شیوع کرونا سخت است، اما این عامل بی‌ثباتی چیزی است که من به دقت آن را زیر نظر خواهم داشت.

وی البته اعلام کرد که بعید است بانک مرکزی فدرال آمریکا نسبت به نوسان‌های  موجود در بازارهای مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا واکنش نشان دهد.

ثبت دیدگاه

ثبت