اعلام جزییات عرضه اولیه سهام «آریا» و «غزر»

  • ۳ خرداد ۱۳۹۹
  • 6919

طرح

 پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس با صدور اطلاعیه‌های جداگانه جزییات عرضه اولیه سهام دو شرکت زر ماکارون و آریاساسول در روز چهارشنبه هفته جاری «۷ خرداد ماه ۹۹» را اعلام کردند.

به گزارش بانک مردم به نقل از ایبِنا، بر اساس اطلاعیه بورس اوراق بهادار تهران، روز چهارشنبه ۷ خرداد ماه ۹۹ تعداد ۱۹۲ میلیون سهم معادل ۱۲ درصد از سهام شرکت صنعتی زر ماکارون به عنوان پانصدوسی و هشتمین شرکت در فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از ۲۴ اردیبهشت ماه ۹۹ در بخش «محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر» گروه و طبقه «سایر محصولات غذائی» در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد «غزر» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه می‌شود.

محدوده «غزر» قیمت و سهمیه حقیقی و حقوقی ها

بر اساس این گزارش، ۱۲ درصد از سهام «غزر» شامل ۱۹۲ میلیون سهم با محدوده قیمتی ۴۳۰۰ تا ۴۵۵۰ تومانی هر سهم و سهمیه ۱۵۰ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی در بازار دوم معاملات بورس عرضه اولیه شود که به نقدینگی ۶۸۲ هزار و ۵۰۰ تومانی نیاز است و شرکت تامین سرمایه امین هم متعهد خرید ۵۰ درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه است.

همچنین تعداد کل سهام قابل عرضه صندوق ها در روز پس از عرضه اولیه ۳۲ میلیون سهم در روز کاری بعد از عرضه اولیه با قیمت ثابت کشف شده صورت می پذیرد.

اطلاعیه عرضه اولیه سهام زر ماکارون

جزییات عرضه اولیه آریاساسول

از سویی دیگر فرابورس نیز با صدور اطلاعیه در خصوص عرضه اولیه «آریا» اعلام کرد به استناد پذریش سهام شرکت پلیمر اریا ساسول(سهامی عام) در تاریخ ۲۸ آبان سال ۱۳۹۸، توسط هیات پذیرش اوراق بهادار در بازار دوم فرابورس، سهام شرکت مذکور توسط سهام‌داران عمده، در روز چهارشنبه هفته جاری ۷ خرداد ماه ۹۹ به روش ثبت سفارش به عموم و در روز بعد از عرضه اولیه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه می‌شود.

کل سهام قابل عرضه

بر این اساس تعداد کل سهام شرکت چهار میلیارد و ۵۸۳ میلیون و ۸۴۰ هزار و تعداد کل سهام قابل عرضه نیز ۲۲۹ میلیون و ۱۹۲ هزار سهم، معادل ۵ درصد از کل سهام شرکت است.

محدوده قیمت «آریا» و سهمیه حقیقی و حقوقی ها

افزون بر این، تعداد سهام قابل عرضه به عموم در روز عرضه اولیه ۱۸ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۶۰۰ سهم و حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۱۰۰ سهم است و دامنه قیمت در ثبت سفارش نیز ۶۵۰۱۱ تا ۶۵۱۱۹ ریال است.

میزان عرضه برای صندوق‌ها

این گزارش می‌افزاید : تعداد سهام قابل عرضه به صندوق‌ها در روز پس از عرضه اولیه ۴۵ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۴۰۰ سهم است. بر این اساس حداکثر ضریب تخصیص صندوق به ازای هر دارنده واحد صندوق در صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام ۴۶۰، در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط ۲۵۰ و در صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت ۵ سهم است.

اطلاعیه عرضه اولیه سهام آریاساسول

ثبت دیدگاه

ثبت