دولت چین از بانک‌ها خواست وام‌های بخش تولید را افزایش دهند

  • ۳ خرداد ۱۳۹۹
  • 1482

دولت چین از بانک‌ها خواست وام‌های بخش تولید را افزایش دهند

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: روزنامه اقتصادی اوراق بهادار شانگهای امروز (شنبه) گزارش داد که سازمان تنظیم مقررات بانکی چین از بانکهای بزرگ این کشور خواسته است تا رشد سالانه حداقل ۵ درصد را برای وام‌های اعطایی به بخش تولید حفظ کنند.

به گزارش بانک مردم به نقل از تسنیم، روزنامه اقتصادی اوراق بهادار شانگهای امروز (شنبه) گزارش داد که سازمان تنظیم مقررات بانکی چین از بانکهای بزرگ این کشور خواسته است تا رشد سالانه حداقل ۵ درصد را برای وام‌های اعطایی به بخش تولید حفظ کنند.

این روزنامه به نقل از کمیسیون تنظیم مقررات بانکی و بیمه چین اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۲۰، وام‌های میان مدت و بلند مدت اعطایی به بخش تولید باید ۱ درصد نسبت به شروع سال افزایش یابد.

تحت اصلاحات مالی انجام شده برای افزایش حمایت از بخش تولید، این کمیسیون همچنین خواستار رشد تراز وام اعتباری به میزان حداقل ۳ درصد در سال جاری شد.

براساس این گزارش، در دوره سه ماهه اول سال ۲۰۲۰، وام‌های اعطایی به بخش تولید ۱٫۱ تریلیون یوان افزایش یافته است، که این رقم بیش از کل وام‌های جدید به این بخش در سال ۲۰۱۹ بود.

وام‌های میان مدت و بلند مدت در این دوره سه ماهه ۲۹۵٫۸ میلیارد یوان و تراز وام‌های اعتباری نیز در این مدت ۴۵۲٫۸ میلیارد یوان رشد کرده است.

ثبت دیدگاه

ثبت