بانک مهر اقتصاد و بانک حکمت ایرانیان تا ۱۰ روز دیگر رسما منحل می‌شوند/بیانیه بانک مرکزی درباره چارچوب هدف‌گذاری تورم فردا منتشر می‌شود/همتی: اموال دولتی باز هم در بورس عرضه می‌شود

  • ۵ خرداد ۱۳۹۹
  • 2155

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد که فردا (سه‌شنبه ششم خردادماه) بیانیه رسمی این بانک درباره چارچوب هدف‌گذاری تورم منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایبِنا،  دکتر عبدالناصر همتی صبح امروز (دوشنبه)  در یادداشتی در صفحه خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: چند نکته را به اطلاع می‌رسانم؛ روز سه شنبه بیانیه رسمی «چارچوب هدف گذاری تورم» از سوی بانک مرکزی منتشر خواهد شد.

وی افزود: در این رویکرد پیشنگرانه و فعال سیاستگذاری پولی،  قطب نمای سیاست‌ گذاری پولی،  کاهش انحرافات نرخ تورم از نرخ تورم هدف‌گذاری شده می‌باشد و برای رفع انحراف ایجاد شده، بانک مرکزی، نرخ سود سیاستی و یا دالان نرخ سود را تعدیل نموده و با استفاده از عملیات بازار باز، نرخ جاری و مؤثر در بازار پول را تنظیم می‌کند.

 رییس شورای پول و اعتبار خاطرنشان کرد: با تائید نهایی شورای عالی هماهنگی اقتصادی، کسری بودجه سال ۱۳۹۹،  در کنار عرضه سهام شرکت‌های دولتی و اموال مازاد دولت، از طریق انتشار اوراق بدهی دولت در بازار پول و سرمایه تأمین خواهد شد. طبق اطلاع واصله از همکاران خزانه‌داری کل کشور، در روزهای آینده شاهد عرضه اوراق بدهی برای تأمین کسری بودجه و بالتبع،  تعمیق بیشتر بازار بدهی خواهیم بود.

دکتر همتی ادامه داد: در ادامه روند ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح ظرف ده روز آینده با برگزاری مجامع  «بانک مهر اقتصاد»  و  «بانک حکمت ایرانیان» ادغام این دو بانک در بانک سپه نهایی شده و مجمع سه بانک باقیمانده دیگر نیز،  بتدریج برگزار خواهد شد.  بانک مرکزی مسیر اصلاح نظام بانکی و ارتقای سلامت مالی بانک‌ها را با جدیت ادامه خواهد داد.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: نظام بانکی کشور طبق وعده‌ای که داده است،  آماده پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد به مشاغل و واحدهای کسب‌وکار که به خاطر شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، می‌باشد. به محض دسترسی بانک‌ها به سامانه مربوط به اطلاعات مشاغل و نیز واحدهایی که واجد شرایط استفاده از این وام می‌باشند و توسط وزارت تعاون،  کار و رفاه اجتماعی،  در این خصوص ایجاد شده است، بانک‌ها نیز ظرف یک هفته تقاضاها را بررسی و اقدام لازم را انجام خواهند داد.

ثبت دیدگاه

ثبت