معرفی ۱۰ شرکت بزرگ بورس ایران با ثبت رکورد جدید سرمایه اسمی

  • ۶ خرداد ۱۳۹۹
  • 2032

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: سرمایه اسمی شرکت ها در بورس که با رکوردی جدید و افزایش سقف سرمایه ها همراه شده با معرفی ۱۰ شرکت بزرگ همراه شد که در این میان، بانک بورسی و شستا برای نخستین بار حضور دارد.
به گزارش بانک مردم به نقل از بانکداری ایرانی  ، با آغاز سال جاری ، تغییر و تحولات متعددی از لحاظ مواردی چون شاخص بورس، سرمایه اسمی شرکت ها ، قیمت هر سهم، ارزش روز بازار شرکت ها و ... در بورس رخ داد .
براین اساس، بررسی شرکت ها از لحاظ سرمایه اسمی در سال گذشته حکایت از کسب رتبه اول توسط بانک تجارت با سرمایه ۲۲٫۳ هزار میلیارد تومانی داشت و پس از آن به ترتیب فولاد مبارکه، بانک صادرات، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، تاپیکو، ملی مس، سرمایه گذاری غدیر، ذوب آهن، مخابرات و چادرملو در رتبه های دوم تا دهم قرار گرفتند.
اما شرکت ایران خودرو با برگزاری مجمع فوق العاده و تصویب افزایش سرمایه ۱۸۷۲ درصدی از همین محل در پایان سال گذشته، سرمایه را از ۱٫۵۳ به ۳۰٫۱ هزار میلیارد تومان رساند و در رتبه نخست بزرگان بورس ایران از لحاظ سرمایه اسمی ایستاد .
پس از ایران خودرو، بانک تجارت با سرمایه ۲۲٫۳ هزار میلیارد تومانی و فولاد مبارکه با سرمایه ۲۰٫۹ هزار میلیارد تومانی در پله های دوم و سوم نشستند.
همچنین شرکت های سایپا، بانک صادرات، بانک پارسیان، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس، تاپیکو و شستا به ترتیب با سرمایه ۱۹٫۵، ۱۷٫۵، ۱۵٫۶، ۱۴٫۳، ۱۰٫۱، ۸٫۱ و ۸ هزار میلیارد تومانی در رتبه های چهارم تا دهم سرمایه اسمی ایستادند.

ثبت دیدگاه

ثبت