۷ شرط بانک مرکزی برای برگزاری مجمع بانک حکمت ایرانیان

  • ۷ خرداد ۱۳۹۹
  • 7399

بانک حکمت ایرانیان

 پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بانک مرکزی ۷ شرط برای برگزاری مجمع سالانه بانک حکمت ایرانیان را اعلام کرد.

به گزارش بانک مردم به نقل از ایبِنا، بانک مرکزی با اعمال ۷ شرط با برگزاری مجمع سالانه بانک ادغامی برای تصویب صورت های مالی منتهی به اسفند ۹۷ و برگزاری مجمع فوق العاده به منظور ادغام در بانک سپه موافقت کرد.

بر اساس این گزارش، مدیر کل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی برگزاری مجمع سالانه بانک حکمت ایرانیان برای تصویب صورت های سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ را مشروط به طرح صورت های مالی واصله در مجمع و انجام اقدامات و اعمال اصلاحات و تعدیلات لازم در حساب های بانک پس از برگزاری مجمع و ارائه مستندات مربوطه بلامانع اعلام کرد.

۱. بر اساس بند ۵ گزارش حسابرس مستقل و بررسی‌های انجام شده لازم است ثبت های اصلاحی و تعدیلات سنواتی بابت کسری ذخایر اختصاصی مطالبات غیر جاری حداقل به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان در حساب های بانک علاوه بر ذخایر اعمال شده در صورت های مالی سال ۹۷ اعمال شود.

۲. بر اساس بررسی‌های انجام شده لازم است ثبت های اصلاحی و تعدیلات سنواتی بابت برگشت درآمد شناسایی شده به مبلغ ۱۰۷ میلیارد تومان ناشی از فروش ساختمان مندرج در صورت های مالی اعمال شود.

۳. به استناد بند ۶ از گزارش حسابرس مستقل و بررسی‌های به عمل آمده لازم است حداقل مبلغ ۱۶.۱ میلیارد تومان بابت کسری ناشی از ذخیره مالیاتی و بیمه‌ای سال های ۹۵ و ۹۶ و مالیات ماده ۱۷ قانون رفع موانع تولید و مالیات ارزش افزوده سال های ۸۸ و ۸۹ اعمال شود.

۴. لزوم جلب توجه اعضای مجمع به موارد ذیل و انجام اقدامات لازم و اتخاذ تصمیمات مقتضی در مورد هر یک از آنها:

  • توصیه به عدم توزیع سود بین سهامداران با توجه به آثار مالی مندرج در بندهای ۱ تا ۳ فوق‌الذکر در صورت های مالی
  • تعیین تکلیف و شفاف سازی حساب وجوه اداره شده با توجه به تلفیق این حساب با سایر حساب های بانک و بکارگیری وجوه در تاسیس برخی شرکت‌ها به نام اشخاص حقیقی
  • تعیین تکلیف و شفاف‌سازی نحوه تهاتر بدهی شرکت گروه اقتصاد با بخشی از پادگان جی
  • تعیین تکلیف، شفاف سازی و انتقال برخی از اموال دارایی های منقول و غیر منقول بانک که فاقد سند مالکیت بوده یا اسناد مالکیت باید منتقل نشده و در برخی موارد دارایی ها در اختیار بانک قرار نگرفته است.

۵. مغایرت های مربوط به محاسبات سود مشارکت ریالی با مفاد دستورالعمل نحوه محاسبه و تقسیم سود مشاع(ریالی) در صورت های مالی سال آتی مرتفع شود.

۶. مغایرت های موجود در صورت های مالی حسابرسی شده با صورت های مالی نمونه ابلاغی بانک مرکزی به شرح جدول پیوست مرتفع و در صورت های مالی دوره آتی اعمال شود.

۷. مفاد کامل این نامه آثار اعمال اصلاحات و تعدیلات فوق در جلسه مجمع عمومی قرائت با مفاد آن در صورتجلسه و خلاصه تکالیف مجمع مذکور درج شود.

همچنین فرهاد حنیفی طی نامه‌ای به مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان نیز اعلام کرد: برگزاری مجمع فوق‌العاده به منظور ادغام بانک در بانک سپه با رعایت قوانین و مقررات و در چارچوب کلی طرح ادغام بانک ها و موسسه اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه موسوم به ۳۱ بندی موضوع بخشنامه ۸ فروردین سال گذشته و صورت جلسه ۱۷ اردیبهشت سال جاری هیات عالی راهبری ادغام بانک های نیروهای مسلح بلامانع است.

اعتبار مجوز صادره اعتبار مجوز صادره ۱۲ اسفندماه این بانک به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی و بانک برای تصویب صورت های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ همچنان به قوت باقی است.

شروط بانک مرکزی برای برگزاری مجمع بانک حکمت ایرانیان

ثبت دیدگاه

ثبت