تبلیغات
میزان سود سپرده قانونی
موضوع درصد
روزشمار 8
کوتاه مدت 11
سالیانه 15
بیش از یکسال ممنوع

دیدنی ها
آخرین اخبار پربازدید ها مهمترین ها
کد خبر : 154675 تاریخ انتشار : ۸ تیر ۱۳۹۹

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: مدیرعامل بانک قرض الحسنه ضمن اعلام دیجیتالی شدن تمام خدمات این بانک و حذف شعب فیزیکی تا پایان سال ۱۴۰۰، گفت: استقبال مردم از سپرده گذاری در بانک قرض الحسنه رسالت بالاست تا جایی که این بانک توانسته است رتبه هفتم را در بین بانک های کشور از حیث تعداد تراکنش به خود اختصاص دهد.

به گزارش بانک مردم محمد حسین زاده، در نشستی خبری که امروز در ساختمان مرکزی بانک قرض الحسنه برگزار شد گفت: بانکداری قرض‌الحسنه خرد و اجتماعی و بانکداری شرعی، آسان و ارزان دو شعار اصلی بانک قرض الحسنه رسالت است،بنابراین هدف شعار قرض‌الحسنه خرد و اجتماعی، توسعه و گسترش موضوع بانکداری خرد و در قالب قرض‌الحسنه بوده که سهامداران و سپرده‌گذاران برای تحقق این شعار با هدف کسب سود در بانک حضور ندارند.

وی با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه رسالت با دو رویکرد بانکداری اجتماعی و بانکداری دیجیتال تلاش می‌کند تا زمینه‌های دست‌یابی به خدمات را به صورت غیر حضوری فراهم کند، گفت: یکی از نیازهای بانک‌ها برای ارائه خدمات به مشتریان شناخت آنهاست. در این راستا بانک قرض‌الحسنه رسالت پروژه‌ای را با همکاری پروژهشکده پولی و بانکی از دو سال قبل آغاز کرد که حدود شش هزار ساعت عملیات و پیاده‌سازی آن به طول انجامید. این پروژه‌ که کانون همیاری اجتماعی نام دارد برای سهولت دسترسی به  خدمات غیر حضوری بانک قرض الحسنه رسالت تعریف شده است. مشتریان با ایجاد و یا عضویت در این کانون‌ها می‌توانند فرایندهای دریافت خدمات مستقیم، سریع و ساده‌تر کنند.

به گفته مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت هم‌ اکنون ۱۸ هزار کانون همیاری اجتماعی ایجاد شده است که هر کدام از آنها حداقل ۱۰ عضو دارند اما اگر تعداد کانون‌ها را با در نظر گرفتن تعداد اعضای زیر ۱۰ نفر محاسبه کنیم، ۲۴ هزار کانون کانون همیاری اجتماعی شکل گرفته است که به طور میانگین ۲۳۰ عضو دارند.

حسین زاده تاکید کرد: بانک قرض‌الحسنه رسالت توانسته است عملیات‌های بانکی از جمله افتتاح حساب و دریافت تسهیلات را به صورت غیرحضوری ارائه کند. در سال ۹۸، ۷۰۰ هزار فرقه وام قرض‌الحسنه با میانگین ۱۶ میلیون تومان پرداخت کرده‌ایم که با شروع کرونا در اسفندماه تمامی مراحل دریافت۹۰ درصد از تسهیلات به صورت غیرحضوری انجام شد. معوقات بانک نیز در این سال زیر ۱٫۵ درصد بوده است. با این توصیف وارد حوزه بانکداری دیجیتال و اجتماعی شده‌ایم و با توجه به بازخوردهایی که از مشتریان دریافت می‌کنیم در حال بهبود فرایندها هستیم.»

او با اشاره به اینکه برنامه بانک قرض الحسنه رسالت تا افق ،۱۴۰۰ بانکداری بدون شعبه است، ادامه داد: در سال  ۱۴۰۰ همچنان شعبی از بانک رسالت وجود خواهند داشت اما این شعب در حال خدمت‌رسانی به مشتریان هستند تا آنها را با نحوه استفاده از کانال‌های بانکداری دیجیتال و بانکداری الکترونیک آشنا سازند.

به گفته مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت بعد از شیوع ویروس کرونا به منظور حمایت از اقشار مردم این بانک تعویق سه ماهه پرداخت اقساط یک میلیون و ۸۰۰ هزار  فقره وام را که تمامی آنها قرض‌الحسنه بود در دستور کار خود قرار داد و این مهم را انجام داد.

حسین‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگار بانک مردم مبنی بر اینکه آنگونه که تعداد متقاضیان دریافت وام و تسهیلات قرض الحسنه در این بانک به دلیل ارزان بودن و نداشتن سود بالاست، آیا سپرده گذاری نیز متناسب با این حجم متقاضی برای وام، در این بانک مورد توجه مردم هست؟، گفت: ما از سال ۹۲ با ۱۰۰۰هزار میلیارد تومان منابع شروع به کار کردیم که بحمدالله این رقم اکنون به ۲۴ هزارمیلیارد تومان رسیده است این افزایش منابع نشان از استقبال مردم نسبت به سپرده گذاری در این بانک دارد.

وی ادامه داد: فعالیت این بانک موجب شده است تا از لحاظ تعداد تراکنش در شاپرک به مراتب رتبه هفتم را در بین بانک های کشور را از آن خود کنیم.  وی اضافه کرد: یکی از خصوصیاتی بانکداری دیجیتال این است که ساختار بانک را به طور کلی متحول و تحت تاثیر قرار می‌‌دهد اما بانکداری الکترونیک از ابزارهای حضوری و غیر حضوری استفاده می‌کند و ساختار اصلی بانک را تغییر نمی‌دهد.

او در ادامه بیان کرد:قصد داریم به سمت بانکداری دیجیتال به معنای آرمانی آن حرکت کنیم  که در این مسیر دولت و نهاد قانون گذاری باید بسیاری از زمینه‌های اجتماعی و قوانینی را فراهم سازد. هم‌اکنون یک مرکز بانکداری اجتماعی مرکزی داریم که تمام تقاضاهای مشتریان را پاسخ می‌دهد و به سمت هوش مصنوعی پیش می‌رود. بانک رسالت با موفقیت توانسته است سفارشی‌سازی محصولات، دست‌ بندی مشتریان و … را به ثمر برساند به گونه‌ای که اداره هر یک از سرویس‌ها به متخصصان بانکی و کسانی که در آن زمینه سرررشته دارند سپرده شده است. در حال حاضر در حال حرکت به سمت بانکداری دیجیتال هستیم و در سال ۱۴۰۰ بسیاری از پارامترهای بانکداری دیجیتال را عملیاتی خواهیم کرد.

حسین‌زاده در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه آیا زیرساخت‌های بانکداری بدون شعبه بانک رسالت برای افق سال ۱۴۰۰ فراهم شده است یا خیر گفت: این سال به معنی پایان بانکداری اجتماعی بانک رسالت خواهد بود. برای حفظ حس امنیت روانی مشتریان یکباره شعب را تعطیل نخواهیم کرد بلکه آنها را به شعب تحت عنوان ایستگاه مشاوره بدون شعبه تبدیل خواهیم کرد که ذات و ماهیت آن با شعب متفاوت است.»

در انتهای این رویداد مدیران ارشد بانک به همراه نمایندگان رسانه‌های بانکی از مرکز امداد بانک قرض‌الحسنه رسالت بازدید کردند. این مرکز تماس در حال حاضر با حضور ۶۰ اپراتور در طول شبانه‌روز (۷X24) بالغ بر ۶ هزار تماس را دریافت می‌کند و به بیش از ۵۳۰۰ تماس پاسخ‌دهی می‌کند.

Twitter Google+ Facebook
137 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :

پیاده سازی: مکعب، گرافیک : تربچه