بانکی که توانست نوار پیروزی های «پرسپولیس» را قطع کند

  • ۱۰ تیر ۱۳۹۹
  • 1522

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: به تازگی صورت های مالی یک بانک منتشر شد که در آن خبر از محکومیت باشگاه پرسپولیس به پرداخت ۱٫۵ میلیارد تومان داده شده است.
به گزارش بانک مردم به نقل از نبض بورس، بانک قرض الحسنه رسالت پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی در تاریخ ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۰ تحت شماره ۴۲۰۴۴۰ در اداره ثبت شرکت های تهران به شناسه ملی ۱۰۳۲۰۷۳۰۲۷۷ به ثبت رسید. مجوز فعالیت این بانک توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مورخه ۲۶ مرداد ماه ۱۳۹۱ صادر گردید و اولین شعبه بانک در تاریخ ۲۸ مرداد ماه ۱۳۹۱ افتتاح شد. با هماهنگی های انجام شده با بانک مرکزی و به منظور ساماندهی صندوق های قرض الحسنه کل کشور، صندوق های قرض الحسنه مهر وطن، مهر میهن، میلاد مکریان، رسالت و ... به این بانک انتقال یافت.
نسیم آنلاین | زیان انباشته بانک قرض‌الحسنه رسالت 50 درصد سرمایه ...سهام بانک قرض الحسنه رسالت هم اکنون با نماد «وسالت» در بازار سرمایه در حال معامله می باشد و صورت های مالی حسابرسی نشده منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۸ بانک قرض الحسنه رسالت به تازگی منتشر شده است.این صورت های مالی نشان می دهند که بانک قرض الحسنه رسالت توانسته است بر علیه باشگاه پرسپولیس رای قطعی از دادگاه بگیرد. در توضیحات صورت های مالی وسالت آمده است:"رای قطعی به شماره ۴۷۰/۶۵/۹۵/د/۳۶ مورخ ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۵ صادره از مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران مبنی بر محکومیت باشگاه پرسپولیس به پرداخت مبلغ ۱۵ میلیارد ریال بابت اصل خواسته به انضمام سایر خسارات دادرسی که پس از ارجاع به شعبه ۳۶ دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی شهید صدر تهران منتج به صدور اجرائیه شماره ۹۷۱۰۴۲۲۱۶۰۱۰۰۱۴۸ مورخ ۱۷ شهریور ماه ۱۳۹۷ گردیده و روند اجرایی پرونده در مرحله شناسایی و توقیف اموال باشگاه مزبور در اجرای احکام شعبه ۳۶ مجتمع قضایی شهید صدر تهران ادامه دارد".

ماجرای این طلب بانک قرض الحسنه رسالت از پرسپولیس چیست؟

ماجرای این طلب وسالت از باشگاه پرسپولیس از این قرار است که در اسفندماه سال ۱۳۹۲ علی پروین سرپرست وقت باشگاه پرسپولیس با محمدحسین حسین زاده مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت دیداری را داشت و درباره همکاری های دوجانبه گفتگو کرد. در این جلسه ۹۰ دقیقه ای توافقاتی درباره همکاری باشگاه پرسپولیس با بانک قرضه الحسنه رسالت حاصل شد.علی پروین چندی بعد با اشاره به این تفاهم نامه اعلام کرد که وزارت ورزش کاملا در جریان مسئله بانک قرض‌الحسنه‌ ای که قرار است ۱۲ میلیارد تومان به پرسپولیس بدهد قرار دارد اما این قرارداد پس از چندی لغو شد و وزارت ورزش علت لغو آن را سرپرستی علی پروین در باشگاه و عدم ثبت امضای وی به عنوان مدیرعامل باشگاه در ثبت شرکت ها دانست. همین مسئله نیز سبب شد تا قرارداد پرسپولیس با بانک رسالت لغو و پول هایی که پروین به عنوان پیش قرارداد از این اسپانسر گرفته بود به عنوان بدهی باشگاه انباشته شود.

ثبت دیدگاه

ثبت