حضور مدیرعامل بانک کشاورزی در نشست رئیسی با مدیران عامل بانکها

  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
  • 1446

آیت الله رئیسی: در استان‎های وضعیت قرمز، ماسک و مواد بهداشتی ...

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در دیدار با مدیران عامل ۱۲ بانک دولتی و نیمه دولتی ، از مدیران بانکی خواست که خودشان پیش از همه پیشگام در عرصه اصلاح نظام بانکی و پیگیری احقاق حقوق بانک‌ها باشند.

به گزارش بانک مردم به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی به نقل از ایسنا، در این دیدار که به منظور بررسی مشکلات و مسائل نظام بانکی و با حضور روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی انجام شد، رئیس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم سیاست گذاری صحیح بانک‌ها برای هدایت منابع به حوزه تولید، از مدیران عامل بانک‌ها خواست واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیلی را که در تملک می‌گیرند، فعال کرده و آن‌ها را وارد چرخه تولید کنند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه به مدیران عامل بانک‌ها متذکر شد در این شرایط که دشمن تلاش می‌کند با تهدید و تحریم و ایجاد محدودیت چرخه تولید کشور را متوقف کند، باید با همه توان و ظرفیت از نظام تولید حمایت کرده و سیاست گذاری صحیح برای هدایت منابع بانک‌ها به سوی تولید و رونق اقتصاد ملی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با قدردانی از اقدامات بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به محرومان و نیازمندان و گره گشایی از زندگی مردم به ویژه در ایام شیوع کرونا، به آمار بالای متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج اشاره کرده و بر تسریع در پرداخت این تسهیلات تاکید کرد.

رئیسی با اشاره به ورشکسته نمایی برخی بدهکاران بانکی برای فرار از بازپرداخت تسهیلات، این اقدام را مصداق بارز جرم غیر قابل گذشت دانست و تأکید کرد: نظام بانکی و سیستم قضایی باید با برخورد قاطع با این موضوع، اجازه ندهند آن دسته گیرندگان تسهیلات که  پول ملت را صرف اموری غیر از تعهداتشان کرده اند، از پرداخت دیون خود فرار کنند.

تلاش برای وصول تسهیلات سررسید گذشته، جلوگیری از رشد تعداد شُعب بانک‌ها و استانداردسازی آن‌ها از دیگر موضوعات مورد تأکید رئیس دستگاه قضا بود که خطاب به مدیران بانک‌ها متذکر شد.

رئیس قوه قضاییه در پایان این نشست با اشاره به درخواست مدیران عامل بانک‌ها برای حمایت دستگاه قضایی از نهادهای مالی و پولی در رفع مشکلات شان دستور داد کارگروهی ۵ نفره متشکل از نمایندگان بانک ها، مسئولان شورای هماهنگی بانک‌ها و مسئولان قضایی تشکیل و دستورالعمل‌های لازم برای حمایت‌های قضایی از سیستم بانکی تدوین شود.

این گزارش می افزاید: در این جلسه ۵ تن از مدیران بانکی از جمله روح اله خدارحمی مدیر عامل بانک کشاورزی به بیان مشکلات و درخواست‌های خود از رئیس دستگاه قضا پرداختند که «تشکیل هیات نخبگان برای بررسی تخصصی مسائل بانکی با حضور کارشناسان قضایی و بین الملل در جهت تقویت ریسک پذیری بانک ها»، «دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی برای احراز صلاحیت مالی و حرفه‌ای متقاضیان تسهیلات»، «همیاری دادستانی برای وصول مطالبات و معوقات از ابربدهکاران بانکی»، «تعیین مرجع اصلی رسیدگی به تخلفات بانک‌ها برای پرهیز از موازی کاری ها» و «همیاری دادستان کل کشور به عنوان عضو هیأت امنای صندوق توسعه ملی برای رفع مشکلات مربوط به تعامل بانک‌ها و صندوق» مهم‌ترین آن‌ها بود.

خدارحمی در این دیدار با تاکید بر نقش بانک ها در تولید واشتغال گفت :تمامی طرح ها یی که به تولید واشتغال کمک می کنند با بهره برداری از منابع سیستم بانکی به انجام رسیده وخواهند رسید. در حقیقت بانک ها ابزار پرداخت مطمئن وقابل اتکایی برای جامعه به حساب می آیند واز این منظر سرمایه ای ارزشمند برای کشور محسوب می شوند وباید مورد حمایت قرار گیرند.

ثبت دیدگاه

ثبت