وضعیت پرداخت سود سپرده و درآمد تسهیلات ۱۶ بانک بورسی + جدول

  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
  • 2949

وضعیت پرداخت سود سپرده و درآمد تسهیلات 16 بانک بورسی + جدول

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بررسی وضعیت اعطای سود سپرده علی‌الحساب و درآمد ناشی از تسهیلات پرداختی و سرمایه‌گذاری در ۱۵ بانک و یک موسسه اعتباری گویای این است که ۱۱ بانک در سال ۹۸ مازاد بر درآمد خود از تسهیلات و سرمایه‌گذاری، سود به مشتریان پرداخت کرده‌اند.

به گزارش بانک مردم به نقل از فارس، یکی از موثرترین عوامل در شکل‌گیری وضعیت ترازنامه بانک‌ها وضعیت سود سپرده پرداختی به سپرده‌ها و مجموع درآمدهای مشاع بانک‌ها (سود حاصل از تسهیلات اعطایی و سود سرمایه‌گذاری) است.

بررسی‌ صورت‌های مالی ۱۵ بانک و موسسه اعتباری بورسی نشان می‌دهد که ۴ بانک و یک موسسه اعتباری در وضعیت مثبت هستند. به‌عبارت دیگر سود حاصل از تسهیلات اعطایی و سرمایه‌گذاری این بانک‌ها بیش از سود پرداختی به سپرده‌هاست.

با این حساب از مجموع این ۱۶ بانک و موسسه اعتباری، ۱۱ بانک در وضعیت منفی قرار دارند و سود پرداختی آنها به سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار بیش از سودی است که از محل درآمدهای مشاع به دست آمده است.

در مجموع این ۱۶ بانک و موسسه اعتباری بورسی در سال گذشته ۱۵۳ هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان سود سپرده پرداخت‌ کرد‌ه‌اند و ۱۵۳ هزار و ۳۶۱ میلیارد تومان سود _ ۵۷۵ میلیارد تومان کمتر_ از اعطای تسهیلات و سرمایه‌گذاری مستقیم به دست آورده‌اند.

* ارقام به میلیارد تومان

نامسود سپرده پرداختیسود حاصل از تسهیلات اعطایی و سرمایه‌گذاریمابهالتفاوت سود سپرده و سود حاصل از تسهیلات اعطایی و سرمایه‌گذاری
بانک ملّت۱۴،۳۱۱۲۱،۸۳۳۷،۵۲۲+
بانک پاسارگاد۱۲،۰۱۶۱۳،۹۹۴۱،۹۷۸+
بانک ایران زمین۵،۰۴۳۱،۹۱۹۳،۱۲۴-
بانک سامان۴،۲۹۴۴،۰۶۸۲۲۶-
بانک سرمایه۳،۰۳۲۳۷۹۲،۶۵۳-
بانک شهر۱۲،۵۷۶۸،۰۳۹۴،۵۳۷-
بانک گردشگری۶،۳۳۸۶،۲۰۰۱۳۸-
بانک سینا۲،۰۶۲۲،۹۶۰۸۹۸-
بانک صادرات۱۶،۱۴۴۲۱،۳۸۷۵،۲۴۳+
بانک تجارت۱۶،۷۸۱۲۰،۳۳۷۳،۵۵۶-
بانک دی۵،۵۲۳۲،۳۰۱۳،۲۲۲-
بانک پارسیان۱۴،۲۸۶۹،۵۹۱۴،۶۹۵-
بانک آینده۳۳،۳۷۹۳۰،۱۵۶۳،۲۲۳-
بانک خاورمیانه۸۴۵۱،۵۴۰۶۹۵+
بانک اقتصاد نوین۵،۰۲۶۴،۴۳۷۵۸۹-
موسسه اعتباری ملل۲،۲۸۰۴،۲۲۰۱،۹۴۰+
جمع۱۵۳،۹۳۶۱۵۳،۳۶۱۵۷۵-

ثبت دیدگاه

ثبت