هشدار صندوق بین المللی پول درباره ضربه شدیدتر کرونا بر اقتصاد جهانی

  • ۲۳ مهر ۱۳۹۹
  • 3362

هشدار صندوق بین المللی پول درباره ضربه شدیدتر کرونا بر اقتصاد جهانی

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بر اساس اعلام صندوق بین المللی پول، تبعات مالی بحران کرونا برای اقتصاد جهانی ممکن است شدیدتر از آنچه پیش بینی شده باشد چرا که هنوز شیوع این بیماری همه گیر ادامه دارد.

به گزارش بانک مردم به نقل از تسنیم، گیتا گوپینات، اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول در یک کنفرانس ویدیویی درباره گزارش ماه اکتبر این صندوق گفت: تبعات بحران ناشی از گسترش ویروس کرونا برای اقتصاد جهانی ممکن است قابل توجه تر از آنچه پیش بینی شده است باشد چرا که هنوز این همه گیری تمام نشده است.

گوپینات در ادامه افزود: این بار شوک های واقعی و گسترده، بحران بهداشتی همه گیری، اساساً بخش خدمات را در سراسر جهان متوقف می کند و همچنین تقاضای مصرف کننده و سرمایه گذاری ها را کاهش می دهد.

وی تأکید کرد که بیماری همه گیر کرونا هنوز در جهان تمام نشده است و این بدان معناست که عواقب آن حتی می تواند بدتر باشد.

به گفته گپینات، صندوق بین المللی پول همچنین امیدوار است که در صورت پیشرفت چشمگیر در بخش بهداشت و سلامت، نتایج مثبتی در اقتصاد جهانی حاصل شود.

در حال حاضر، طبق پیش بینی های این صندوق، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در بیشتر کشورها فقط تا سال ۲۰۲۲ طول خواهد کشید تا به سطح قبل از کرونا باز گردد.

شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در پایان سال ۲۰۱۹ در چین مرکزی گزارش شد و در اکثر کشورها گسترش یافت. در ۱۱ مارس، سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان یک پاندمی اعلام کرد.

همه کشورها و سرزمین ها مجبور به اقدامات مختلف بهداشتی و محدودیت های همه گیری اضطراری شدند که منجر به یک بحران اقتصادی بین المللی شدید شد.

طبق پیش بینی صندوق بین المللی پول، امسال اقتصاد جهانی تقریباً ۴٫۴ درصد کوچک خواهد شد اما سال آینده بهبود می یابد و ۵٫۲ درصد رشد می کند.

ثبت دیدگاه

ثبت