تاثیر جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران توهم باطلی است

  • ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • 172

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «وعده صادق» نشان داد اینکه برخی تصور می‌کنند جنگ هراسی اقتصاد ایران را به لبه پرتگاه می‌برد، توهم باطلی است چراکه جنگ هراسی اساسا تکانه‌های شدیدی در اقتصاد ما ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش بانک مردم، حسین حاتمی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر بی‌تاثیر شدن عملیات‌های روانی علیه اقتصاد ایران گفت: امروز اقتصاد ایران به پختگی رسیده است و در دوران تحریم‌ها آموخته که یک اقتصاد خود اتکا باشد.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران در سخت‌ترین شرایط اقتصادی با دوام و پایدار است، به عملیات «وعده صادق» که در پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونسیتی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد، اشاره و اظهار کرد: در پی پاسخ ایران به رژیم صهیونسیتی در جریان عملیات «وعده صادق» و همچنین خرابکاری‌های این رژیم نیز شاهد بودیم که به جز شوکی جزیی که بلافاصله به حالت قبلی خود بازگشت، تکانه‌های شدیدی در اقتصاد نداشتیم که این موضوع نشان می‌دهد اقتصاد مقاومتی در مواجهه با تکانه‌های جهانی اقتصادی پایدار است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه همه اقتصادها تا حدودی از فضای روابط بین‌الملل و مناسبات و اتفاقاتی که در دنیا اعم از سیل، زلزله و جنگ رخ می‌دهد تاثیراتی می‌پذیرند، تاکید کرد: «وعده صادق» نشان داد اینکه برخی تصور می‌کنند جنگ هراسی اقتصاد ایران را به لبه پرتگاه می‌برد، توهم باطلی است چراکه جنگ هراسی اساسا تکانه‌های شدیدی در اقتصاد ما ایجاد نخواهد کرد.

حاتمی تصریح کرد: اقتصاددانان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی باید بپذیرند و مطمئن باشند که جنگ هراسی دیگر در اقتصاد ما تاثیر چندانی ندارد و نخواهد داشت و تابعی از مراودات و مناسبات اقتصادی ما نیست. نتیجه پذیرش این موضوع از سوی اقتصاد کشور، شاهد اقتصادی آرام و با ثبات خواهیم بود که گرچه ممکن است در درون خود تکانه‌هایی داشته باشد اما این فراز و فرودها و چالش‌ها ذات آن اقتصاد است و وابسته به یک عامل بیرونی نیست.

وی در پایان اظهار کرد: اقتصاد ایران چالش‌ها و ویژگی‌هایی نظیر بالا و پایین رفتن نرخ ارز و تورم غیر قاعده‌مند دارد و عاملی بیرونی به نام جنگ را بر این نوسانات دخیل نمی‌دانیم.

ثبت دیدگاه

ثبت