
پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: یکی از مخاطبان "بانک مردم" در مطلبی به مشکل خود در بانک ملت پرداخته که در زیر به همراه یادداشت کارشناس رسانه مشاهده خواهید کرد. منتظر پاسخگویی بانک ملت که یکی از بانکهای خوب کشورمان محسوب میشود میمانیم:با وجود این که بانک ملت درنظرسنجی اخیربه عنوان برترین و محبوبترین بانک ها نسبت به ارایه خدمات الکترونیکی ازسوی مردم انتخاب شد، اما شواهد و مستندات موجود حکایتی غیر از این موضوع را نشان میدهد چراکه خدمات الکترونیکی آن نتوانسته است به خوبی رضایت مشتریان را جلب کند. اینجانب به یکی از شعب بانک ملت مراجعه کردم و برای اطلاع از برداشت حساب در یک تاریخ معین درخواست پرینت حساب دادم. کارمند بانک ملت اعلام کرد بابت هر صفحه پرینت ۵۰۰ تومان کارمزد دریافت میکنیم. از آنها خواستم که پرینت تاریخی که میخواهم به من بدهند اما آنها در کمال ناباوری اعلام کردند امکان ندارد و باید پرینت تاریخهای آن روز تا روز درخواست را بگیرید. بنده مجبور شدم ۶ هزار تومان بابت ۱۲ صفحه پرینت پرداخت کنم. عجیب اینکه با دریافت پرینت حساب مشخص شد که پرینتهای بانک ملت رقم کامل ۱۶ رقمی کارتهایی که پول به آنها واریز کردم نمیدهد چون فقط در صفحه پرینت جای ۱۴ رقم اول بود!! زمانی که به کارمند بانک ملت اعتراض کردم آنها گفتند شما درست میگویید و به عنوان انتقاد، انتقال میدهیم! من زمان و پول را هزینهای کردم و نتیجهای نگرفتم. چنین اتفاقاتی نشان میدهد که هنوز با بانکداری الکترونیکی ادعایی فاصله زیادی داریم. ف.ب از کرج، مخاطب بانک مردمنظر کارشناس رسانهایاسدالله خسروی (حسنزاده):اگرچه توسعه بانکداری الکترونیکی در چند سال اخیر امورات بانکی را هم برای مشتریان و هم کارمندان بانکی به خوبی تسهیل کرده است اما این روند با مشکلاتی نیز همراه بوده.اگر به مشکلات عمومی استفاده از خدمات الکترونیکی بانک ها برای کابران درگاه های اینترنتی نگریسته شود خواهیم دید که در اکثر بانکها اتفاقاتی مشابه مشکل مخاطبی که در بالا به آن اشاره شده است، رخ میدهد. عدم دسترسی و قابلیت جستجو برای یک شماره حساب و یا یک شماره کارت مشخص در یک بازه زمانی معین باعث می شود که کاربر به ناچار مجبور شود تمام عملیات بانکی خود را در تمام روزها و ماهها مورد بررسی قرار دهد. علاوه بر این عدم تفکیک عملیات رویت و یا چاپ گزارش عملیات صورت حساب برداشت ها از واریزها به صورت جداگانه نیز یکی دیگر از مشکلات عمده خدمات دهی الکترونیکی برخی بانکها است که استفاده کاربران از این درگاه های اینترنیتی را ناممکن کرده است.مشکل دیگر مراجعه حضوری مشتریان بانکی به شعب و درخواست پرینت صورتحساب خود عدم نمایش کامل شانزده رقمی کارتهای عضو شتاب و دسترسی مناسب به گزارش دقیق واریزها و برداشت های مشتریان از حساب خود نمونه دیگر ازسری مشکلات و ناکارآمدی سیستم بانکداری الکترونیکی بوده که متاسقانه کاربران را به ستوه آورده است.به نظرمی رسد بانکها در راستای مشتری مداری باید مسیر توسعه خدمات الکترونیکی مدرن را در پیش گیرند و در کنار آن حقوق اولیه مشتریهای خود را رعایت کنند. همین حقوق ریز و کوچک مشتریهاست که میتواند بر رقابتهای بزرگ بانکی تاثیر بگذارد و در جذب مشتری تعیینکننده باشد.توجه: بانک مردم آماده دریافت شکایات، پیشنهادات و گزارشهای مردمی در مورد عملکرد بانکها و همچنین پاسخگویی موسسات مالی و بانکهای کشور است. برای ارتباط با بانک مردم میتوانید اینجا را کلیک کنید.