سرانجام یک خبرگزاری تجمع ثامن الحجج را پوشش داد

  • ۱۸ آذر ۱۳۹۴
  • 1084

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: سرانجام بعد از یک ماه برگزاری تجمع توسط سپرده گذاران و مالباختگان موسسه ثامن الحجج (ع) یک خبرگزاری رسمی کشور این تجمع را پوشش داد. به گزارش بانک مردم، امروز تجمع سپرده گذاران ثامن الحجج برخلاف روزهای پیشین در مقابل ساختمان سرپرستی ثامن الحجج در تهران برگزار شد و سرانجام یک خبرگزاری آن را پوشش داد. به علت حساسیت های موجود خبرگزاری ها راغب تجمعات ثامن الحجج را پوشش نمی دهند و تنها پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم مطالبات سپرده گذاران را رسانه ای می کرد اما امروز در کنار "بانک مردم" خبرگزاری فارس نیز تجمع امروز را پوشش داد. در زیر متن کامل گزارش فارس را می خوانید:

سپرده‌گذاران مالباخته موسسه غیرمجاز ثامن‌الحجج روبروی شعبه این موسسه در بلوار آفریقا تجمع کردند، این تجمع به گونه‌ای بود که تردد وسایل نقلیه در این محل را با مشکل مواجه کرد.

  موسسه ثامن الحجج که چند سال پیش فعالیت خود را بدون دریافت مجوز از بانک مرکزی شروع کرد، در ماه‌های اخیر با مشکل بازپرداخت سپرده مواجه شد.

 این موسسه به دلیل مشکلات شدید مالی امکان پاسخ به سپرده‌گذاران را از دست داد و  منجر به شکل‌گیری یک‌سری تجمعات اعتراضی در مقابل بانک مرکزی و یا شعب این موسسه شد.

این اعتراض‌ها در شرایطی انجام می‌شود که موسسه ثامن الحجج مجوز از بانک مرکزی ندارد و بارها مسئولان بانک مرکزی نسبت به سپرده‌گذاری در این گونه موسسات هشدار داده‌اند.

البته این را هم نباید از قلم انداخت که مسئولان بانک مرکزی تا کنون اطلاع‌رسانی صریحی از موسسات غیرمجاز نداشته‌اند و همواره تاکید کرده‌اند نام موسسات دارای مجوز در سایت بانک مرکزی درج شده است، بنابراین نام هر موسسه‌ای که در سایت نیست، به مفهوم غیرمجاز بودن فعالیت آن است.

پیش از این معاون نظارتی بانک مرکزی درباره موسسه ثامن گفته بود: بر اساس مسئولیت محوله از سوی شورای عالی امنیت ملی به بانک‌مرکزی، کارگروهی به منظور ساماندهی فعالیت موسسات اعتباری غیرمجاز، از جمله موسسه اعتباری ثامن‌الحجج با حضور دستگاه‌های نظارتی و با محوریت بانک مرکزی از اواخر سال گذشته تشکیل شده است.

وی افزود: خوشبختانه با تشکیل کارگروه ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی قرار شده است  برای صیانت از منافع سپرده‌گذاران ورود جدی و فعال‌تری صورت گیرد و بر اساس تصمیمات متخذه انشالله به زودی با هماهنگی‌های صورت گرفته هیات نظارتی متشکل از نمایندگان برخی از حوزه‌های تاثیرگذار با همکاری هیات مدیره و مدیرعامل موسسه مذکور، اعمال نظارت بر تصمیمات و فعالیت‌های این نهاد مالی بیشتر خواهد شد.

تهران فر تصریح کرد:، موسسه ثامن‌الحجج با اولویت حفظ منابع متعلق به سپرده‌گذاران مورد ارزیابی قرار گرفته، هیات نظارت برای روان‌سازی امور نهایت تلاش را خواهد کرد. به این ترتیب، انتظار می‌رود سپرده‌گذران با حفظ آرامش اجازه دهند مدیریت موسسه و هیات نظارت اقدامات خود را در جهت صیانت از منافع ایشان، به نحو احسن به انجام رسانند.

 

  

 

بیشتر بخوانید:

اعضای خانواده میرعلی،مدیرعامل “ثامن‌الحجج” هم ممنوع‌الخروج شده‌اند

سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج این هفته را هم با تجمع آغاز کردند+عکس روز

این ثامن، آن ثامن نیست!/اشتباه و دردسر برخی از سپرده‌گذاران

موسسه اعتباری آرمان ایرانیان در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید

سپرده‌گذاران افضل‌توس هم خواهان مجوز از بانک مرکزی شدند

روز پرخبر؛درخواست سپرده‌گذاران چند موسسه غیرمجاز+عکس

مدیرعامل تعاونی ثامن‌الحجج ممنوع‌الخروج شد!

هیات نظارت بر فعالیت ثامن‌الحجج تشکیل شد/گام مهم برای مجوز

پلمب شعب ثامن‌الحجج در البرز تکذیب شد+عکس

سپرده گذاران ثامن الحجج در اصفهان هم کلافه شدند

تجمع سپرده گذاران ثامن الحجج مقابل بانک مرکزی+عکس روز

آیا موسسه ثامن‌الحجج مجوز می‌گیرد؟ از تجمع تا امید

ثروتی: چرا بانک مرکزی پاسخ سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج را نمی‌دهد؟

ورود دادستانی کل کشور به مساله موسسات مالی غیر مجاز

تجمع دوباره سپرده‌گذاران ثامن الحجج مقابل بانک مرکزی+عکس روز

مذاکره با بانک مرکزی برای مجوز دادن به ثامن‌الحجج

حمایت تلویحی یک مدیر وزارت کشور از ثامن‌الحجج!

تجمع سپرده گذاران ثامن الحجج؛ دوشنبه ۹ آذر

دغدغه فراوان سپرده‌گذاران موسسه اعتباری ثامن‌الحجج

خودسوزی یک سپرده‌گذار ثامن‌الحجج در اصفهان!+خبر تکمیلی

رسیدگی به وضعیت موسسه ثامن‌الحجج توسط نهادهای امنیتی!

تجمع سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج مقابل مجلس/شعار علیه میرعلی

آیا سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج به پول خود می رسند؟

ثبت دیدگاه

ثبت