چه کسی حق مالباختگان پردیسبان و پدیده شاندیز را می‌گیرد؟+عکس تجمعات

  • ۲۱ آذر ۱۳۹۴
  • 7193

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: مدتی است که وضعیت مالباختگان شرکت کاغذی "پردیسبان" و شرکت "پدیده شاندیز" در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و با طولانی شدن روند رسیدگی به این شرکت‌ها مالباختگان نگران سپرده‌هایی هستند که با توجه به تورم و وضعیت اقتصادی روز به روز از ارزش آن کاسته می‌شود. سپرده‌گذاران نیز با تجمعات خود از قوه قضاییه و سایر مسوولان درخواست رسیدگی دارند. اولین تجمع هفته گذشته مقابل مجلس و توسط ماباختگان پردیسبان‌ رخ داد. ب گزارش بانک مردم طبق گزارش‌های مردمی و عکس‌های ارسالی مالباختگان صدها نفر از سهامداران شرکت پردیسبان در تجمعی آرام مقابل مجلس شورای اسلامی، از نمایندگان مردم درخواست یاری برای بازگشت پول و سرمایه خود را داشتند.  تجمع‌کنندگان که در میان آنها کودکان و افراد کم‌توان هم حضور داشتند، با در دست داشتن نوشته‌ها و پلاکاردهایی اعتراض خود را به آنچه وعده‌های کذب و بی‌اساس شرکت پردیسبان می‌نامیدند، اعلام کردند.یکی از این افراد در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: پرونده شرکت پردیسبان اکنون در مراجع قضایی در حال رسیدگی است اما درخواست ما این است که بعد از ۲ سال و اندی بتوانیم پول‌ها و سرمایه‌های خود را از این شرکت بازپس بگیریم، چراکه متاسفانه مطابق قراردادهای یکسویه‌ای که امضا کرده‌ایم اکنون دچار مشکل هستیم.یک آقای ۵۰ ساله هم می‌گوید: من دیشب با هواپیما از شهرستان به اینجا آمده‌ام تا از نمایندگان مجلس بخواهم که بیش از پیش پیگیر این موضوع باشند، چراکه ما پس از تبلیغات صدا و سیما و رسانه‌ها به قصد آبادانی کشورمان و برای توسعه حوزه گردشگری سرمایه‌های خود را به این شرکت سپردیم و اکنون با گذشت ۲ سال هیچ خبری از آغاز پروژه نیست و این شرکت هنوز نتوانسته از روی کاغذ خارج شود و در دنیای واقعی اعلام موجودیت کند. حیدری، قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده پردیسبان هم می‌گوید: ما فعلا متهمان این پرونده را با قرار تامین آزاد کردیم اما احضار مجدد آنها در دستور کار است. اکنون منتظریم نتیجه احضاریه‌های‌مان بیاید و پرونده را در وقتش رسیدگی کنیم. در تجمع هفته گذشته پردیسبانی‌ها سید مرتضی موسوی نماینده مردم قزوین در مجلس در جمع تجمع‌کنندگان حاضر شد و به آنها قول داد از هر تلاشی برای به سرانجام رساندن شکایت مالباختگان "پردیسبان" انجام دهد.

پردیسبان پردیسبانتجمع شبانه ماباختگان پدیده شاندیز
طلبکاران پدیده شاندیز شبانه روز در خیابانهای دو کلانشهر ایران تجمع می کنند و از مسئولان می خواهند تکلیف طلب آنها مشخص شود.
در روزهای گذشته اولین قسط از مطالبات طلبکاران موسسه میزان با مشارکت بانک صادرات پرداخت شده است. شاید همین پرداخت بدهی باعث شده تا طلبکاران سایر شرکتهایی که به مشکل برخورد کرده اند از جمله پدیده شاندیز، تهییج شوند به صورت شبانه روزی در کلانشهرهای ایران تجمع کنند. تجمعاتی که این روزها رنگ و بوی خانوادگی گرفته و طلبکاران شاندیز با همسر و کودک در آن حضور پیدا می کنند.به گزارش اخباربانک پنجشنبه گذشته، مالباختگان پدیده شاندیز در مقابل وزارت کشور در خیابان فاطمی تهران تجمع کردند و با در دست داشتن پلاکاردهایی از مسئولان خواستند تا تکلیف طلب آنها را مشخص کنند.
تصاویری که به دست ما رسیده نشان می دهد در این تجمع، کودکان و همسران مالباختگان نیز حضور دارند و با در دست داشتن پلاکاردهایی از مسئولان قضایی می خواهند وضعیت محسن پهلوان، مدیرعامل این شرکت را روشن کنند.شب جمعه نیز در مشهد، برخی از طلبکاران پدیده شاندیز با برافراشتن پلاکاردهایی از مسئولان خواستند به فکر طلب آنها باشند. در هفته های اخیر تجمعات این طلبکاران در شهرهای مختلف کشور، شدت گرفته ولی مسئولان می گویند تازه، حسابرسان اقدام به حسابرسی این شرکت کرده اند و مشخص نیست چه زمانی حساب و کتاب پدیده شاندیز روشن می شود.
چه کسی حق مالباختگان را می‌گیرد؟
قطعا سپرده‌گذاران حق دارند که بخواهند هر چه سریع‌تر مشکل مطالبات شرکت‌های "پردیسبان" و " پدیده شاندیز" حل شود. تبلیغات گسترده برای جذب سرمایه‌گذاری و اعتماد مردم موجب شد چنین اتفاقی رخ بدهد. امید سپرده‌‌گذاران اکنون به قوه قضاییه است تا با رسیدگی هر چه سریعتر امیدمالباختگانی که هر روز ناامیدتر می‌شوند را بازگرداند.بانک مردم پایگاه خبری مطالبات پولی و بانکی مردم، منعکس‌کننده نظرات و پیشنهادات و مطالبات مردم از سیستم بانکی و مالی کشور منتظر مطالب مخاطبان است.سپرده‌گذاران "پردیسبان" و "پدیده شاندیز" برای ارسال عکس نظرات و پیشنهادات خود می‌توانند از راه‌های ارتباطی زیر استفاده کنند:فکس: ۴۳۸۵۵۸۸۴پیامک: ۵۰۰۰۲۹۴۹۲۷ایمیل: info@bankemardom.ir و  bankemardom@gmail.comتلگرام: https://telegram.me/bankemardomمخاطبان گرامی بانک مردم می‌توانند عکس‌ها و تصاویر خود و همچنین نظرات و پیشنهادات خود را به آدرس info@bankemardom.ir ایمیل کنند و یا اینکه در تلگرام به https://telegram.me/modir_bankemardom ارسال کنند تا در بخش “گزارش مردم” و همچنین در کانال تلگرام منتشر شود.

ثبت دیدگاه

ثبت