یادداشت بانک مردم: اگر روابط عمومی بانک‌ها و موسسات اعتباری نبودند چه می‌شد؟

  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
  • 4918

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم ـ محسن جندقی: پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: کار روابط عمومی بانک‌ها و موسسات اعتباری تفاوت بسیار زیادی با روابط‌عمومی حوزه‌های دیگر دارد.به نسبت همین تفاوت‌ها کار کارکنان روابط عمومی موسسات مالی سخت‌تر از ادارات و سازمان‌های دیگر است.اگر از پیچیدگی‌های معمول روابط‌عمومی‌ها فاکتور بگیریم و با زبان ساده بخواهیم کار روابط‌عمومی ‌بانک‌ها و موسسات اعتباری را تشریح کنیم باید بگوییم که به طور کلی روابط‌عمومی‌‌ها حلقه واصل ۳ حوزه مردم، مسوولان بانک‌ها و رسانه‌ها هستند.شاید تنها در تبلیغات نام روابط عمومی بانک‌ها را شنیده و دیده باشید اما کار روابط عمومی فراتر از اینهاست؛روابط عمومی‌ها به غیر از هماهنگی و بعضا تولید تبلیغات و آگهی‌ها باید خدمات بانک‌ها و موسسات مالی را اطلاع‌رسانی کنند و توقعات بسیار زیاد مسوولان و مدیران خود - از پوشش اخبار و انعکاس برنامه‌های خبری گرفته تا ارتباط مدیران خودی با مدیران غیرخودی و فراسازمانی- برآورده کنند.اگر فکر می‌کنید دیگر همه وظیفه روابط عمومی‌ها را می‌دانید در اشتباه هستید چراکه بانک‌ها و موسسات مالی به غیر از مدیران و مسوولان، همواره چالش‌های زیادی با رسانه‌ها دارند. قطعا رسانه‌های مکتوب، فضای مجازی و رسانه‌های صوتی تصویری بازوهای اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ها هستند اما ارتباط با صدها رسانه رنگارنگ با موضع‌گیری‌های سیاسی و اقتصادی متنوع کاری دشوار و طاقت‌فرساست.حالا تصور کنید روابط عمومی‌ها نبودند؛ چه اتفاقی رخ می‌داد اگر آن وصل کننده حلقه مردم و رسانه‌ها و مردم نبودند؟اگر روابط عمومی‌ها نبودند کدام اداره، تبلیغات بانک و موسسات اعتباری را تولید و برای انتشار آن هماهنگی‌های لازم را انجام می‌داد؟اگر روابط عمومی‌ها نبودند چگونه با ارگان‌ها و سازمان‌ها و مدیران فرابانکی ارتباط برقرار می‌شد؟ چگونه به رسانه‌ها خوراک خبری و اطلاع‌رسانی داده می‌شد؟اگر روابط عمومی نبود چگونه برنامه‌های متنوع مناسبتی و غیرمناسبتی در بانک‌ها انجام می‌شد؟اگر روابط عمومی نبود چگونه خدمات بانک و موسسات اعتباری به مردم شناسانده می‌شد؟اگر در روابط عمومی کار کرده باشید قطعا معنی «مظلومیت» را با تمام وجود درک کرده‌اید و می‌دانید همه حوزه‌ها از روابط عمومی توقع دارند.با این وجود روابط‌عمومی‌ها که افکار عمومی را رهبری می‌کنند توقع چندانی ندارند؛ آنها موجب می‌شوند بانک و موسسه اعتباری دیده شوند اما خود در پشت تبلیغات رنگارنگ و موفقیت‌های مدیران پنهان می‌شوند.روابط عمومی‌ها موجب می‌شوند «ملت» «ایران‌زمین»  از خدمات بانک‌های خادم که در طرح‌های «ملی» مشارکت می‌کنند و در حوزه‌هایی مثل «کشاورزی»، «صتعت و معدن»، «صادرات»، «مسکن»، «تجارت»، «گردشگری»و «کارآفرین»ی «سرمایه‌»گذاری می‌کنند، آگاه شوند‎؛ بانک‌هایی که «رسالت» آنها «توسعه» «اقتصاد نوین» و «سامان» دادن به دیدگاه و «حکمت ایرانیان» در حوزه مالی است. قطعا عملکرد خوب بانک‌ها نیز به «توسعه تعاون» و «رفاه کارگران» منجر خواهد شد و گسترش فعالیت‌های بین‌المللی آنها، تعمیق روابط بانکی با کشورهای «خاورمیانه» و سایر «ملل» را در پی خواهد داشت.با عملکرد خوب روابط عمومی‌هاست که «نور» اطلاع‌رسانی به خدمات بانکی تابانده می‌شود و مردم به «آینده» بانکی «پارسیان» و «پاسارگاد» و «شهر» و «سینا» و «دی» و «پست‌بانک» و «قوامین» و «انصار» و «کاسپین» امیدوار می‌شوند.روابط عمومی‌ها همین یک هفته را برای دیده شدن فرصت دارند وفقط می‌خواهند بعد از یک سال برای مدت کمی هم که شده دیده شوند.پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم هفته روابط عمومی و ارتباطات را به همه تلا‌شگران عرصه روابط عمومی بانک‌ها، موسسات اعتباری، بیمه‌ها و سایر نهادهای مالی تبریک می‌گوید و امیدوار است افکار عمومی با تلنگرهای روابط عمومی در مسیر درست مالی هدایت شود.۸۱۸۹۶۱۱۸-۷۰۴۰۵۰۱۹

ثبت دیدگاه

ثبت