عملکرد ضعیف بانک مرکزی در قبال ثامن‌الحجج/ مردم برای سپرده‌گذاری در موسسات اعتباری احتیاط کنند

  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
  • 2035

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: بانک مرکزی ادعا می کند که تعاونی اعتباری ثامن‌الحجج فاقد مجوز است پس چگونه چندین سال با تبلیغات گسترده و بیش از ۴۵۰ شعبه در سراسر کشور فعالیت داشته است؟خبرگزاری بسیج نوشت:

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، با اشاره به مدیریت ضعیف بانک مرکزی در کنترل موسسات اعتباری، گفت: هر چند که بی تدبیری بانک مرکزی در مدیریت و کنترل موسسات مالی و اعتباری مشهود است اما در درجه اول باید از افرادی که بی مهابا در تعاونی‌ها و موسسات اعتباری سپرده گذاری می کنند، انتقاد کرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عملکرد مشکوک بسیاری از موسسات اعتباری غیر مجاز، اذعان کرد: وقتی یک موسسه یا تعاونی اعتباری سود بسیار بالایی می دهد باید مشکوک شد به فعالیت آن و اینکه کمی تحقیق کنیم که در چه راهی قرار است این سپرده ها مصرف شوند که سود حاصل از آن بیشتر از همه بانک ها است.

وی در ادامه اظهار داشت: در مرحله دوم هم باید به عملکرد بانک مرکزی ایراد گرفت؛ اگر امروز بانک مرکزی ادعا می کند که تعاونی اعتباری ثامن‌الحجج فاقد مجوز است پس چگونه چندین سال با تبلیغات گسترده و بیش از ۴۵۰ شعبه در سراسر کشور فعالیت داشته است؟

موسوی اذعان کرد: لارگانی با بیان اینکه ادغام تعاونی ثامن‌الحجج با بانک پارسیان یکی از مصوبات جلسه مجلس با بانک مرکزی بود که محقق نشد. هم اکنون به عنوان نماینده مردم در مجلس با جدیت این پرونده را پیگیری می کنیم تا هرچه زودتر مشکلات سپرده گذاران حل شود.بسیج نیوز

ثبت دیدگاه

ثبت