پرویزیان:خط اعتباری بانک مرکزی برای ثامن‌الحجج تمام شده است/تا وقتی بانک مرکزی پول دهد بانک عامل می‌مانیم

  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
  • 5770

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: پیشنهاد پارسیان کمک می‌کرد تا مشکلات سپرده گذاران را تا یک سقف مشخص، از مسیر اوراق بهادار حل کنیم و پس از یک دوره با به فروش رسیدن اموال این تعاونی از طریق مزایده، سرمایه افراد را بازپرداخت کنیم.

به گزارش بانک مردم، خبرگزاری بسیج نوشت:

کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به ارائه راهکار خود به بانک مرکزی برای مرتفع شدن مشکلات سپرده‌گذاران تعاونی ثامن‌الحجج، اظهار داشت: پرونده تعاونی اعتباری ثامن‌الحجج یک هیأت عالی دارد که دبیر کل بانک مرکزی، معاون وزیر اطلاعات و دادستان تهران اعضای آن را تشکیل می‌دهند و این کارگروه تصمیم می گیرد که فرایند بازپرداخت سپرده‌ها چگون انجام شود.

وی ادامه داد: بانک پارسیان به عنوان بانک عامل این تعاونی یک پیشنهاد برای این مجموعه ارائه کرد؛ با توجه به اینکه دارایی‌ها و اموال تعاونی ثامن‌الحجج در حال حاضر قابلیت نقد شوندگی نداشتند، بر این اساس گفتیم که یک سری اوراق بهادار منتشر شود که البته برای انجام این کار هم لازم است تا مصوبه ای را از جای دیگر اخذ کنند.

پرویزیان با بیان اینکه پیشنهاد ما کمک می کرد تا مشکلات تعداد کثری از سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج مرتفع شود، تصریح کرد: این پیشنهاد کمک می‌کرد تا مشکلات سپرده گذاران را تا یک سقف مشخص، از مسیر اوراق بهادار حل کنیم و پس از یک دوره یک ساله یا دوساله با به فروش رسیدن اموال این تعاونی از طریق مزایده، سرمایه افراد را بازپرداخت کنیم.

مدیرعامل بانک عامل تعاونی ثامن الحجج در پاسخ به این سؤال که آیا قصد کناره‌گیری از عاملیت تعاونی ثامن الحجج را دارید؟ گفت: تا زمانی که بانک مرکزی به ما اعلام می کند این ارقام را پرداخت کنید، ما عاملیت این تعاونی را برعهده داریم؛ در حال حاضر سپرده‌های تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به ما اعلام شده است که طبق دستورالعمل بانک مرکزی ۳۵ میلیون تومان از این مبالغ را به سپرده گذاران پرداخت می کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه خط اعتباری اولیه بانک مرکزی برای بازپرداخت سپرده های ثامن الحجج به اتمام رسیده است، افزود: بانک مرکزی به بانک پارسیان متعهد شده است که پس از بازپرداخت این ارقام توسط بانک عامل ثامن الحجج، در آینده این میزان پرداختی به بانک پارسیان بازگردد.

پرویزیان

ثبت دیدگاه

ثبت