• جمعه 10 فروردین 1403
بانک سپه ایران

تبصره مربوط به ارائه تسهیلات بانکی به کارکنان بانک‌ها به کمیسیون تلفیق برگشت

  • ۶ دی ۱۳۹۵
  • 7495

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: نمایندگان مردم در خانه ملت چگونگی ارائه تسهیلات بانکی به کارکنان بانک های دولتی وغیر دولتی را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

به گزارش بانک مردم نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تبصره ۲ ماده ۳۵ لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور موافقت کردند تا این تبصره جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق برنامه ششم ارجاع شود.

 این تبصره اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی به کارکنان بانک های دولتی و غیر دولتی دارد که برخی از نمایندگان از جمله قاضی پور و امیرآبادی فراهانی در اخطارهای مختلفی عنوان کردند که این موضوع خلاف بند ۹ اصل سوم قانون اساسی است که در نهایت برای تعیین تکلیف آن قرار شد تبصره ۲ ماده ۳۵ به کمیسیون تلفیق ارجاع شود.

در تبصره ۲ ارجاع شده به کمیسیون تلفیق آمده است: پرداخت هر گونه تسهیلات بانکی به کارکنان بانکهای دولتی و غیردولتی و موسسات مالی اعتباری به جز تسهیلات مسکن ، ضروری و تعمیرمسکن برای یکبار در دوران خدمت ممنوع است. میزان تسهیلات مذکور و نحوه بازپرداخت آن با پیشنهاد رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی، به تصویب شورای پول و اعتبار می رسد.

ثبت دیدگاه

ثبت