سیف: اگر بانک‌ها و موسسات اعتباری ادغام شود هیچ اتفاقی برای سپرده سپرده‌گذاران نمی‌افتد و بانک مرکزی از سپرده‌ها صیانت می‌کند

  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
  • 2352

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: در این روزها که بحث ادغام موسسات اعتباری و بانک‌ها داغ است باید نظر ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی را جویا شویم تا کمی از سیاست‌های بانک مرکزی در این مورد مطلع شویم.به گزارش بانک مردم، ادغام بانک‌ها و موسسات در راستای ساماندهی غیرمجازها انجام می‌شود و چندی پیش هم رئیس کل بانک مرکزی در این باره اظهاراتی داشت.

ولی‌الله سیف، موضوع ادغام بانک‌ها را برای اجرا اتفاق عجیبی ندانسته و گفته بود که می‌تواند یکی از سیاست‌هایی باشد که برای ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی به کار گرفته شده و در عین حال عاملی برای انطباق هر چه بیشتر بانک‌های ایرانی با استانداردهای روز دنیا باشد، چرا که وی تأکید دارد در حال حاضر بانک‌های ما به ویژه از نظر کفایت سرمایه در سطح پایینی قرار دارند که با ادغام ضابطه‌مند می‌توانند از این لحاظ به استاندارد نزدیک‌تر شده و از سوی دیگر با صرفه‌جویی قابل توجهی نیز همراه باشند.

در این بین نگرانی سپرده‌گذاران نیز قابل توجه است که در این باره نیز رئیس کل بانک مرکزی اطمینان داده است اگر قرار بر ادغام باشد به طور حتم هیچ اتفاقی برای سپرده‌گذاران رخ نداده و وجوه آن‌ها کاملا صیانت می‌شود.

به گفته سیف، هیچ وقت با ادغام بانک‌ها و موسسات که با نظارت بانک مرکزی انجام خواهد شد سپرده‌گذاران از این تصمیم متأثر نخواهند شد چرا که سپرده‌گذاران سرمایه گذاران بانک‌ها هستند و بانک مرکزی هرگز اجازه نخواهد داد که منافع آن‌ها دچار مشکل شود. از سوی دیگر بانک‌ها در فضای مجازی به هیچ عنوان اقدامی انجام نخواهند داد که مشتریان خود را از دست بدهند. از این رو هیچ جای نگرانی در ادغام‌هایی که ممکن است انجام شود برای سپرده‌گذاران وجود ندارد.

ثبت دیدگاه

ثبت