بانک سوئیسی UBS قصد دارد هزاران کارمند خود را از بریتانیا خارج کند/ انتقال کارمندان بانک از انگلستان به هلند یا اسپانیا!

  • ۱۹ تیر ۱۳۹۶
  • 5374

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: "سرجیو ارموتی" مدیرعامل بانک سوئیسی UBS امروز (دوشنبه) گفت در پی تصمیم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا این بانک در حال بررسی راه های خارج کردن کارمندان خود از لندن و استقرار آنها در فرانکفورت، مادرید و آمستردام است.به گزارش رویترز، بانک UBS حدود پنج هزار کارمند در لندن دارد و در حال بررسی گزینه های پیش رو درباره محل بعدی استقرار آن دسته از کارمندانی است که نیاز به دسترسی به اتحادیه اروپا دارند.

ارموتی به شبکه CNBC گفت: فکر می کنم فرانکفورت یکی از گزینه ها باشد. محل های دیگری هم وجود دارد که در حال بررسی آنها هستیم. وی افزود: به آمستردام و مادرید هم فکر می کنم.به گفته ارموتی، این بانک سوئیسی تا پایان تابستان جاری یا اوایل سه ماهه چهارم سال میلادی تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد.شرکت های خدمات مالی برای آنکه بتوانند در اتحادیه اروپا خدماتی ارائه دهند باید شعباتی در کشورهای عضو اتحادیه داشته باشند. در حالی که انگلیس دسترسی به بازار واحد اروپا را از دست می دهد احتمال می رود بانک های بیشتری به فکر خروج از این کشور باشند.شهرهای اروپایی مانند مادرید و آمستردام و فرانکفورت برای جذب بانک هایی که از لندن خارج می شوند رقابت می کنند.ارموتی همچنین گفت که در پنج ماه اخیر مشتریان UBS تمایل زیادی برای سرمایه گذاری نشان داده اند اما "هنوز بسیار محتاط" هستند.ارموتی همچنین گفت که از ابتدای سال جاری میلادی در آمریکا خوشبینی ها نسبت به سیاست های دولت ترامپ کم شده است.مردم انگلیس در همه پرسی ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ میلادی با نزدیک به ۵۲ درصد آرا به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای دادند. مذاکرات اولیه برای خروج از این اتحادیه به تازگی آغاز شده است.بسیاری از سیاستمداران و کارشناسان نسبت به این امر بخصوص در زمینه اقتصادی برای این کشور ابراز نگرانی کردند./ایرنا

ثبت دیدگاه

ثبت