• جمعه 10 فروردین 1403
بانک سپه ایران

درخواست توکلی از دادستان کل کشور: پرونده مالباختگان موسسه آرمان وحدت رسیدگی شود

  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
  • 5938

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: رییس هیات مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای از دادستان کل کشور خواست تا با بررسی پرونده موسسه مالی و اعتباری آرمان وحدت نسبت به احقاق حقوق سپرده گذاران اقدام کند.

به گزارش بانک مردم، این درخواست در قالب مطالبه ای از سوی جمعی از سپرده گذاران آرمان وحدت در سامانه مطالبه گری دیده بان شفافیت و عدالت به ثبت رسید و توانست در یک هفته نزدیک به ۸۰۰۰ امضاء به خود اختصاص دهد.در نامه «احمد توکلی» به دادستان کل کشور آمده است: در مطالبه اخیر ثبت شده در سامانه هوشمند دیده‌بان، مطالبه گران به بدعهدی‌های موسسه مالی و اعتباری آرمان وحدت اشاره کرده و گفته‌اند در خردادماه سال ۹۶ این موسسه اقدام به بلوکه کردن سپرده سپرده‌گذاران خود کرد که این اقدام به گفته مالباختگان به ضرر بیش از ۴۰۰ هزار نفر سپرده‌گذار منجر شد.وی یادآور شد: مالباختگان خواستار بررسی این پرونده توسط قوه قضاییه و اقدام هیات تصفیه موسسه آرمان وحدت در پرداخت فوری تمامی سپرده‌ها و سود قراردادی تا زمان تحویل بدون محدودیت مبلغ با توجه به قوانین ۱۰ و ۲۱۹ قانون مسئولیت مدنی و ید قراردادی موسسه آرمان وحدت و ماده ۵۲۲ قانون تجارت شدند.رییس هیات مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت تاکید کرد: همچنین آنان خواستار پرداخت خسارت معنوی مطابق ماده ۱ قانون مسئولیت مدنی، محاکمه سهامداران وحدت و روسای بانک مرکزی، الزام حضور نماینده سپرده‌گذاران (مهران خوشنما) در تمامی جلسات هیات تسویه با توجه به مصوبه سران قوا هستند.متن این نامه بدین شرح است:بسم الله الرحمن الرحیمبرادر ارجمند جناب آقای منتظریدادستان محترم کل کشوربا سلام و احترام، به اطلاع می‌رساند دیده‌بان شفافیت و عدالت سامانه‌ای تحت عنوان سامانه هوشمند مطالبه‌گری به راه انداخته است. افراد می‌توانند مطالبه خود را در این سامانه درج و برای آن امضاء جمع نمایند. در پایان هر هفته دیده‌بان مطالبه‌ای را که بیشترین امضا را داشته باشد طبق وعده‌ای که به کاربرانش داده شده طی نامه‌ای برای مسئول مربوط می‌فرستد تا از مردمی‌ترین مطالبه آگاه شود و به آن پاسخ دهند و اگر برای آن چاره‌ای اندیشیده‌اند یا دفاعی دارند به طور شفاف توضیح ارائه نمایند.در مطالبه اخیر ثبت شده در سامانه هوشمند دیده‌بان مطالبه گران از بدعهدی‌های موسسه مالی و اعتباری آرمان وحدت نوشته‌اند و گفته‌اند در خردادماه سال ۹۶ این موسسه اقدام به بلوکه کردن سپرده سپرده‌گذاران خود نمود. به گفته مالباختگان این اقدام منجر به ضرر به بیش از ۴۰۰ هزار نفر سپرده‌گذار شد.مطالبه گران مالباخته خواستار بررسی این پرونده توسط قوه قضا و اقدام هیأت تصفیه موسسه مالی و اعتباری آرمان وحدت به شرح ذیل شدند:١- پرداخت فوری تمامی سپرده‌ها و سود قراردادی تا زمان تحویل بدون محدودیت مبلغ با توجه به قوانین ١٠ و ٢١٩ قانون مسئولیت مدنی و ید قراردادی موسسه ارمان وحدت و ماده ۵٢٢ قانون تجارت٢- پرداخت خسارت معنوی مطابق ماده ١ قانون مسئولیت مدنی٣- محاکمه سهامداران وحدت و روسای بانک مرکزی۴- الزام حضور نماینده سپرده‌گذاران (دکتر مهران خوشنما) در تمامی جلسات هیأت تسویه با توجه به مصوبه سران قوادیده‌بان شفافیت و عدالت از آن نهاد محترم خواستار بررسی و پیگیری این پرونده است.ضمناً این مطالبه با امضایی نزدیک به ۸۰۰۰ امضا در مدت یک هفته در سامانه هوشمند دیده‌بان شفافیت عدالت به ثبت رسیده است. با تشکراحمد توکلیرئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاددیده‌بان شفافیت و عدالت۱۸/۰۶/۱۳۹۷

ثبت دیدگاه

ثبت