تابش: شرایط برای یکسان کردن نرخ ارز نیما و اسکناسی فراهم نیست

  • ۱۲ آذر ۱۳۹۷
  • 3342

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید در حال حاضر شرایط را برای تک نرخی کردن ارز مناسب نمی بینم.
محمدرضا تابش در گفت وگو با خانه ملت با اشاره به اینکه قرار است نرخ ارز نیمایی و اسکناس یکی شود اظهار داشت:  شرایطی که اکنون فراهم شده است برای جراحی های اقتصادی بسیار مناسب است منظور مجموعه شرایط و تحولی که در قیمت ارز و سکه به وقوع پیوسته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس بیان داشت: با وجود آنکه شرایط را مناسب می‌دانیم اما باید ۱۰۰ درصد جانب احتیاط را رعایت کنیم ما با وضعیت تثبیت شده ای مواجه نیستیم ممکن است این تحریم‌ها تشدید شود و وضعیت نامطلوب شود.

در حال حاضر شرایط را برای تک نرخی کردن ارز  را مناسب نمی بینم.

نماینده مردم اردکان در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: در هر صورت باید حساب شده قدم برداریم در این شرایط یک ضرورت ۱۰۰ درصدی است که قیمت ارز را یکی کنیم تا جلوی رانت فساد را بگیریم ولی از سوی دیگر ما نمی توانیم به کاری را انجام دهیم که نتیجه مشخص ندارد و آینده آن مبهم است.

وی ادامه داد: اگر یکباره تحریم‌ها تشدید شود و به میزان ارز دریافتی کاهش پیدا کند مسلم است که تعادل عرضه و تقاضا هم خورده و قیمت ارز بالا می رود بنابراین باید جانب احتیاط را در نظر بگیریم و خیلی واقع بینانه و با احتیاط تصمیم بگیریم.

تابش در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت اظهار داشت: بنابراین در حال حاضر شرایط را برای تک نرخی کردن ارز  را مناسب نمی بینم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نماینده سیاست‌گذار پولی در جدیدترین اظهارنظر در پارلمان بخش خصوصی پایتخت اعلام کرد که نرخ ارز در سامانه «نیما» و اسکناس در بازار یکسان می‌شود.

ثبت دیدگاه

ثبت