جزئیات طرح سپرده-تسهیلات کوشان/ وامی که احتیاج به ضامن ندارد

  • ۱۳ مهر ۱۳۹۸
  • 7725

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بانک اقتصادنوین با ارائه طرح کوشان سعی دارد علاوه بر تسهیل شرایط و کاهش زمان مورد نیاز برای دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت، امکان بهره‌مندی از دریافت سود سپرده و حفظ قدرت خرید را برای مشتریان خود فراهم کند.

بانک اقتصادنوین با اجرای این طرح امیدوار است بتواند گامی موثر در بهبود شرایط اقتصادی خانوارهای ایرانی بردارد.

چگونه می‌توانید از تسهیلات کوشان استفاده کنید؟

  • با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر به نزدیک‌ترین شعبه بانک اقتصادنوین مراجعه فرمایید.
  • با توجه به طرح دلخواه از نظر نرخ سود سپرده و تسهیلات، برای افتتاح یکی از سپرده‌های کوشان اقدام کنید.
  • درخواست تسهیلات خود را با شرایط انتخابی از نظر مبلغ، نرخ سود و تعداد اقساط، ارائه دهید.

در طرح کوشان امکان اعطای تسهیلات به افراد معرفی‌شده از طرف سپرده‌گذار امکان‌پذیر است.

آیا مشتری برای دریافت تسهیلات کوشان نیاز به معرفی ضامن دارد؟

خیر! از آنجا که در این طرح، سپردۀ شما مشتری گرامی، نزد بانک به‌عنوان وثیقۀ تسهیلات مورد استفاده قرار گرفته و مسدود می‌شود، دیگر نیازی به ارائه وثایق مرسوم بانکی نخواهید داشت. بنابراین درخواست‌ شما تنها از منظر برخورداری از اهلیت اعتباری و در مواردی مانند محدودیت سنی، وضعیت چک برگشتی و تسهیلات معوق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

طرح کوشان برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که تمایل ندارند پس‌انداز خود را برای خرید کالا و سرمایه‌گذاری هزینه کنند، می‌توانند با افتتاح سپرده کوشان، پس‌انداز خود را به این طرح بسپارند تا علاوه بر دریافت سود ماهانه، با استفاده از تسهیلات کوشان برای خرید دارایی یا انجام سرمایه‌گذاری مناسب اقدام کنند.

افراد دیگری که استفاده از طرح کوشان به آن‌ها پیشنهاد می‌شود، پدر و مادرها و اشخاصی هستند که قصد کمک به فرزندان یا نزدیکان خود که به هر دلیلی شرایط لازم برای دریافت تسهیلات برایشان مهیا نبوده اما توانایی بازپرداخت اقساط ماهانه را دارند. پدرها و مادرها با استفاده از طرح کوشان می‌توانند با افتتاح سپرده، ضمن بهره‌مندی از سود ماهانه سپرده خود، با معرفی عزیزان و نزدیکان‌شان برای دریافت تسهیلات، گره از مشکل آن‌ها بگشایند.
یکی دیگر از گروه‌هایی که می‌توانند از مزایای سپرده کوشان استفاده کنند، شرکت‌هایی هستند که منابع مالی خود مانند تنخواه‌شان را در حساب‌های جاری یا پس‌انداز نزد چند بانک توزیع کرده‌اند. این گروه از مشتریان می‌توانند با افتتاح سپرده کوشان و تجمیع منابع خود در آن، از امتیاز پرداخت تسهیلات این طرح برای ایجاد انگیزه و شرایط رفاهی برای کارکنان منتخب خود بهره‌مند شوند.در مورد نرخ سود سپرده و مبلغ و نرخ سود تسهیلات در طرح کوشان بیشتر بدانید

بر اساس جدول صفحه بعد در طرح کوشان، دارنده سپرده می‌تواند از ۶۰ تا ۸۰ درصد سپرده مدت‌دار خود را تسهیلات با نرخ‌ها و شرایط موردنظر دریافت کرده یا افراد دیگری را برای دریافت تسهیلات معرفی کند. در واقع، در این طرح، سپرده‌گذار در ازای سپرده‌گذاری‌اش، ماهانه سود دریافت کرده و در صورت دریافت تسهیلات، هر ماه مبلغی بابت اقساط تسهیلات دریافتی به بانک پرداخت می‌کند.

نرخ سود سپردهدوره زمانینسبت تسهیلات به سپردهنرخ تسهیلات
%۱۰۱۲ ماهه%۶۰%۶٫۶
%۶۵%۷٫۶
%۷۰%۸٫۴
%۷۵%۹٫۲
۲۴ ماهه%۶۰%۵٫۸
%۶۵%۶٫۹
%۷۰%۷٫۷
%۷۵%۸٫۶
۳۶ ماهه%۶۰%۵٫۵
%۶۵%۶٫۶
%۷۰%۷٫۶
%۷۵%۸٫۵
%۸۰%۹٫۲
نرخ سود سپردهدوره زمانینسبت تسهیلات به سپردهنرخ تسهیلات
%۱۵۱۲ ماهه%۶۰%۱۸
۲۴ ماهه%۶۵
۳۶ ماهه%۷۰
نرخ سود سپردهدوره زمانینسبت تسهیلات به سپردهنرخ کارمزدتسهیلاتقرض الحسنه
۱۲ ماهه%۷۰
۲۴ ماهه%۷۵
۳۶ ماهه%۸۰

برای توضیح بیشتر: اگر مشتری سپرده ۱۰ درصدی افتتاح کند، می‌تواند به ‌اندازۀ ۶۰ درصد مبلغ سپرده خود تسهیلاتی ۳۶ ماهه با نرخ ۵٫۵ درصد دریافت کند. اگر تصمیم داشته باشد سپرده‌ای با نرخ سود ۷ درصد افتتاح کند، می‌تواند تقاضای تسهیلات قرض‌الحسنه از بانک داشته باشد.

ثبت دیدگاه

ثبت